VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na tradiční velikonoční přání lidé nezanevřeli

PRAHA - Ani v době převládající elektronické a telefonické komunikace lidé nezanevřeli na klasická velikonoční přání posílaná poštou. Přestože Česká pošta nemá přesnou statistiku, na poště v Kraslicích, kam lidé dopisy a pohlednice zasílají pro speciální razítko, mají zásilek na kilogramy.

5.4.2007
SDÍLEJ:

Velikonoční pohledniceFoto: www.postcard.cz

Kromě tradičních pohlednic dnes výrobci nabízejí různá přání zpracovaná netradičním způsobem či třeba vyrobená na ručním papíře.

"Lidé si dnes dávají na výběru přání velmi záležet," soudí Alena Kučerová ze společnosti Albi, která vydává jak klasická papírová přání, tak elektronické pohlednice a přáníčka. Velký nárůst zájmu o posílání tradičních přání podle ní byl tak před deseti lety, kdy ale nebyl na trhu tak velký výběr, jako je dnes. Oživení zájmu o posílání přáníček v druhé polovině 90. let ale pravděpodobně souvisí s tehdejší dobou, kdy lidé přestávali být v polistopadové euforii a vraceli se k tradičním rituálům.

Podle Kačerové se pak zhruba před dvěma lety projevil mírný pokles zájmu o klasická přáníčka; o to více je ale zjevný trend k větší vybíravosti zákazníků. "Lidé preferují něco zajímavého. Když už se rozhodnou místo SMS zprávy či mailu poslat dopis nebo pohlednici, chtějí mít něco zvláštního," říká.

Podle obchodníků lidé mají velký zájem o přání na ručním papíře, pohlednice většího formátu s kvalitními fotografiemi či třeba o přání, které není úzce spjato s Velikonocemi, ale je šíře pojaté jako oslava příchodu jara.

Česká pošta nerozlišuje pohlednice, běžné dopisy či obchodní korespondenci - vše jsou listovní zásilky. Proto podle mluvčí pošty Dity Václavíkové nejsou k dispozici relevantní data, jež by ukázala, zda je před svátky jara pošta více zatížena psanými přáními. "Spoléháme se tedy proto spíše na zkušenost doručovatelek, podle nichž se lidé nyní k posílání pohlednic před Velikonocemi vracejí, stejně jako píší před Vánocemi," řekla mluvčí ČTK.

Česká pošta již potřinácté otevřela Velikonoční poštu v Kraslicích na Sokolovsku, kde je k dispozici speciální velikonoční razítko. Lidé tak mohou v obálce posílat své pohlednice, které jim na poště opatří tímto razítkem, stejně jako se každoročně děje před Vánocemi na poště v Božím Daru.

5.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies