VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Většina českých vysoškoláků není spokojena s výběrem školy

Praha – Většina studentů českých vysokých škol není spokojena se svým výběrem školy. Pokud by mohli začít studovat znovu, 57 procent z nich by zvolilo jinou školu. Zjistil to průzkum společnosti Universum, o jehož výsledcích dnes informovala koordinátorka Universum Česká republika Irena Rákosová.

15.6.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/KEYSTONE/MARTIN RUETSCHI

Asi dvě pětiny studentů uvedly, že by při opakovaném výběru volily stejnou školu. Ze skupiny lidí, kteří by raději šli studovat jinam, by se čtyři procenta rozhodla pro zahraniční univerzitu.

Při výběru vysoké školy hraje největší roli hodnocení a tradice univerzity. Následují internetové stránky školy a informace od přátel. Podstatný vliv mají také rodiče. Jejich postoj je důležitější než dojmy získané na dni otevřených dveří, univerzitních veletrzích nebo z tištěných propagačních materiálů.

Od studia na vysoké škole studenti očekávají přátelské prostředí a kreativní atmosféru. To samé čekají od budoucích zaměstnavatelů, uvedli autoři průzkumu. Vedle nabídky kvalitních předmětů požadují vysokoškoláci praktické zaměření studia a zajímá je úspěšnost absolventů na pracovním trhu.

Na rozdíl od vrstevníků v západní Evropě ale příliš nevyužívají kariérní služby nabízené vysokými školami. V Česku chybí tradice kariérních center, uvedla Rákosová. Situace se ale podle ní zlepšuje. „Problémem může být určitá roztříštěnost univerzit na fakulty, kdy není možné jednotně oslovit všechny studenty. Některá kariérní centra navíc nesmějí zasílat hromadné e-maily studentům, kteří se nezaregistrovali k jejich odběru, a musejí se tak spoléhat na to, že si k nim studenti najdou cestu sami," doplnila.

Švédská společnost Universum obdobné průzkumy provádí i v dalších zemích, působí v 60 zemích světa. Celosvětově se jejích průzkumů účastní přes 1,3 milionu respondentů z více než 2200 škol. V ČR v aktuálním průzkumu Universum zjišťovala postoje 14.462 českých vysokoškoláků.

Autor: ČTK

15.6.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Bydlení. Ilustrační foto.

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek
1 8

Odměna pro šéfa VZP? Správní rada mu přiklepla rekordní sumu 1,3 milionu

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Provozovatel kiosku skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná – Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies