VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vietnamci: z prodejců tepláků vážení zákazníci

Praha /FOTOGALERIE/ - Punc trpěné komunity už je minulostí. Teď se z nich stává velice zajímavá cílová skupina pro obchodníky. Řeč je o Vietnamcích, kteří se díky své podnikavosti domohli v Česku slušného majetku. Firmy si to jasně uvědomují, a tak se na ně v době krize začaly hromadně zaměřovat.

23.7.2009 17
SDÍLEJ:

Ze stánkařů se stávají zajímaví klienti, vietnamská komunita se vzmáhá - ilustrační fotoFoto: Deník/Michal Bílek

„Vietnamská komunita je velké odbytiště. Stále se na mě obracejí firmy, které ji chtějí oslovit. Jedná se o prodejce či výrobce automobilů, různých pokladen či potravin,“ říká Marcel Winter šéf Česko-vietnamské společnosti.

Ne všichni Vietnamci ale hovoří plynně česky, a proto se začínají v Česku houfně objevovat reklamní letáky s vietnamským překladem. Redakci Deníku se jich podařilo shromáždit hned několik desítek. Některé firmy dokonce začínají zaměstnávat na odborných pozicích i samotné Vietnamce, kteří jsou schopni se se svými krajany domluvit.

„První větší akce pro vietnamskou komunitu plánujeme na polovinu srpna. Zatím nevíme, co od toho můžeme čekat, v každém případě je tu šedesát tisíc Vietnamců a velká část z nich má živnostenské oprávnění,“ říká Dušan Duda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Tukas zabývající se prodejem automobilů.

„Je jasné, že se tito živnostníci budou muset nějak dopravovat,“ dodává s neskrývanou nadějí, že vietnamští podnikatelé budou kupovat nové vozy právě u této společnosti. Podle Dudy už teď Tukas připravil ve spolupráci s Volkswagenem akci, kdy je schopen při větším odběru vozů vietnamským zákazníkům zajistit výhodnější cenu.

A pozadu nezůstávají ani banky či pojišťovny. „Nedávno jsme v Praze otevřeli klientskou pobočku zaměřenou na vietnamskou komunitu. Zaměstnáváme zde pracovníka, který hovoří plynně česky i vietnamsky,“ uvedla mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková.

Vietnamské klienty oslovuje třeba i Všeobecná zdravotní pojišťovna. Podle Marcela Wintera se díky společné kampani zvýšil počet pojištěnců mezi Vietnamci z pouhých sedmi procent, na více než desetinásobek. „Díky našemu společnému projektu vloni dosáhla pojištěnost jednasedmdesáti procent. To se v žádné jiné komunitě nepodařilo,“ uvedl.

„V době krize je každý klient dobrý,“ říká ředitelka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. „I když vietnamští zákazníci zpravidla nepatří k nejmovitějším, firmy současná situace nutí více se zaměřovat i na ně. A to přetrvá i do budoucna,“ uvedla.

O tom, jak se vietnamská komunita v Česku etablovala, hovoří i fakt, že od letošního roku mohou sledovat první česko-vietnamskou televizi s názvem Ethnic TV. Ta má být pilotně zaměřena právě na Vietnamce, přičemž postupem času se její záběr rozšíří i na další menšiny žijící v Česku.

Autor: Vojtěch Janda

23.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
2 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

V Karlových Varech byla dokončena nová odbavovací hala Horního nádraží. Práce na úpravách kolejiště a peronů ale ještě pokračují.
2 71

Nové čekárny či toalety. Železničáři utratí za rekonstrukce půl miliardy

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies