VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vietnamci: z prodejců tepláků vážení zákazníci

Praha /FOTOGALERIE/ - Punc trpěné komunity už je minulostí. Teď se z nich stává velice zajímavá cílová skupina pro obchodníky. Řeč je o Vietnamcích, kteří se díky své podnikavosti domohli v Česku slušného majetku. Firmy si to jasně uvědomují, a tak se na ně v době krize začaly hromadně zaměřovat.

23.7.2009 17
SDÍLEJ:

Ze stánkařů se stávají zajímaví klienti, vietnamská komunita se vzmáhá - ilustrační fotoFoto: Deník/Michal Bílek

„Vietnamská komunita je velké odbytiště. Stále se na mě obracejí firmy, které ji chtějí oslovit. Jedná se o prodejce či výrobce automobilů, různých pokladen či potravin,“ říká Marcel Winter šéf Česko-vietnamské společnosti.

Ne všichni Vietnamci ale hovoří plynně česky, a proto se začínají v Česku houfně objevovat reklamní letáky s vietnamským překladem. Redakci Deníku se jich podařilo shromáždit hned několik desítek. Některé firmy dokonce začínají zaměstnávat na odborných pozicích i samotné Vietnamce, kteří jsou schopni se se svými krajany domluvit.

„První větší akce pro vietnamskou komunitu plánujeme na polovinu srpna. Zatím nevíme, co od toho můžeme čekat, v každém případě je tu šedesát tisíc Vietnamců a velká část z nich má živnostenské oprávnění,“ říká Dušan Duda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Tukas zabývající se prodejem automobilů.

„Je jasné, že se tito živnostníci budou muset nějak dopravovat,“ dodává s neskrývanou nadějí, že vietnamští podnikatelé budou kupovat nové vozy právě u této společnosti. Podle Dudy už teď Tukas připravil ve spolupráci s Volkswagenem akci, kdy je schopen při větším odběru vozů vietnamským zákazníkům zajistit výhodnější cenu.

A pozadu nezůstávají ani banky či pojišťovny. „Nedávno jsme v Praze otevřeli klientskou pobočku zaměřenou na vietnamskou komunitu. Zaměstnáváme zde pracovníka, který hovoří plynně česky i vietnamsky,“ uvedla mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková.

Vietnamské klienty oslovuje třeba i Všeobecná zdravotní pojišťovna. Podle Marcela Wintera se díky společné kampani zvýšil počet pojištěnců mezi Vietnamci z pouhých sedmi procent, na více než desetinásobek. „Díky našemu společnému projektu vloni dosáhla pojištěnost jednasedmdesáti procent. To se v žádné jiné komunitě nepodařilo,“ uvedl.

„V době krize je každý klient dobrý,“ říká ředitelka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. „I když vietnamští zákazníci zpravidla nepatří k nejmovitějším, firmy současná situace nutí více se zaměřovat i na ně. A to přetrvá i do budoucna,“ uvedla.

O tom, jak se vietnamská komunita v Česku etablovala, hovoří i fakt, že od letošního roku mohou sledovat první česko-vietnamskou televizi s názvem Ethnic TV. Ta má být pilotně zaměřena právě na Vietnamce, přičemž postupem času se její záběr rozšíří i na další menšiny žijící v Česku.

Autor: Vojtěch Janda

23.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení
5 7

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Škoda Karoq.
AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ
11

Nové SUV od Škody opravdu nese jméno Karoq. Proč? A co nabídne?

AKTUALIZUJEME

Povodňová pohotovost na východní Moravě: voda stoupá, místy je na silnicích

Zatímco na Valašsku vydatné dešťové přeháňky naplno zaměstnávají hasiče, na Zlínsku je zatím relativně klid. „Na Zlínsku nemáme hlášenu žádnou událost," potvrdil za hasičský záchranný sbor mluvčí Pavel Řezníček. To samé potvrdili i silničáři. Hasiči přesto drží pohotovost.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

15 miliard korun pro vysoké školy. Z evropských dotací

Zhruba 15 miliard korun dostanou vysoké školy z evropských dotací v rámci takzvané čtyřvýzvy, kterou loni v únoru vyhlásilo ministerstvo školství. Peníze mají posílit rozvoj vysokých škol a zvýšit kvalitu jejich výzkumu. Z více než 300 žádostí o podporu bylo 239 úspěšných. Školy požadovaly celkem 26,5 miliardy korun. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies