VYBERTE SI REGION

Vietnamci: z prodejců tepláků vážení zákazníci

Praha /FOTOGALERIE/ - Punc trpěné komunity už je minulostí. Teď se z nich stává velice zajímavá cílová skupina pro obchodníky. Řeč je o Vietnamcích, kteří se díky své podnikavosti domohli v Česku slušného majetku. Firmy si to jasně uvědomují, a tak se na ně v době krize začaly hromadně zaměřovat.

23.7.2009 17
SDÍLEJ:

Ze stánkařů se stávají zajímaví klienti, vietnamská komunita se vzmáhá - ilustrační fotoAutor: Deník/Michal Bílek

„Vietnamská komunita je velké odbytiště. Stále se na mě obracejí firmy, které ji chtějí oslovit. Jedná se o prodejce či výrobce automobilů, různých pokladen či potravin,“ říká Marcel Winter šéf Česko-vietnamské společnosti.

Ne všichni Vietnamci ale hovoří plynně česky, a proto se začínají v Česku houfně objevovat reklamní letáky s vietnamským překladem. Redakci Deníku se jich podařilo shromáždit hned několik desítek. Některé firmy dokonce začínají zaměstnávat na odborných pozicích i samotné Vietnamce, kteří jsou schopni se se svými krajany domluvit.

„První větší akce pro vietnamskou komunitu plánujeme na polovinu srpna. Zatím nevíme, co od toho můžeme čekat, v každém případě je tu šedesát tisíc Vietnamců a velká část z nich má živnostenské oprávnění,“ říká Dušan Duda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Tukas zabývající se prodejem automobilů.

„Je jasné, že se tito živnostníci budou muset nějak dopravovat,“ dodává s neskrývanou nadějí, že vietnamští podnikatelé budou kupovat nové vozy právě u této společnosti. Podle Dudy už teď Tukas připravil ve spolupráci s Volkswagenem akci, kdy je schopen při větším odběru vozů vietnamským zákazníkům zajistit výhodnější cenu.

A pozadu nezůstávají ani banky či pojišťovny. „Nedávno jsme v Praze otevřeli klientskou pobočku zaměřenou na vietnamskou komunitu. Zaměstnáváme zde pracovníka, který hovoří plynně česky i vietnamsky,“ uvedla mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková.

Vietnamské klienty oslovuje třeba i Všeobecná zdravotní pojišťovna. Podle Marcela Wintera se díky společné kampani zvýšil počet pojištěnců mezi Vietnamci z pouhých sedmi procent, na více než desetinásobek. „Díky našemu společnému projektu vloni dosáhla pojištěnost jednasedmdesáti procent. To se v žádné jiné komunitě nepodařilo,“ uvedl.

„V době krize je každý klient dobrý,“ říká ředitelka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. „I když vietnamští zákazníci zpravidla nepatří k nejmovitějším, firmy současná situace nutí více se zaměřovat i na ně. A to přetrvá i do budoucna,“ uvedla.

O tom, jak se vietnamská komunita v Česku etablovala, hovoří i fakt, že od letošního roku mohou sledovat první česko-vietnamskou televizi s názvem Ethnic TV. Ta má být pilotně zaměřena právě na Vietnamce, přičemž postupem času se její záběr rozšíří i na další menšiny žijící v Česku.

Autor: Vojtěch Janda

23.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

Muž z Olomouce jezdil 27 let na padělaný řidičák. Odhalen byl až nyní

Sedmadvacet let jezdil s padělaným řidičským průkazem devětačtyřicetiletý muž z Olomouce. Doklady jiného člověka našel v roce 1989 a přizpůsobil je svým osobním údajům. Zkoušky v autoškole přitom sám nikdy nesložil.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies