U obou komunikací se bude kabinet zabývat dvojicí na sebe navazujících úseků. V případě hradecké D11 jde o úseky mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, který s délkou 15 kilometrů má podle ceny projektu vyjít na 5,9 miliardy korun. Druhým úsekem je pak sedmikilometrové spojení Smiřice - Jaroměř za 3,1 miliardy korun. V případě jihočeské D3 pak jde o zhruba sedmikilometrový obchvat Českých Budějovic mezi Usilným a Hodějovicemi za 7,1 miliardy korun a dalších 12 kilometrů dálnice do Třebonína za necelých pět miliard korun.

Trojice zakázek, úseky dálnice D3 a úsek mezi Hradcem a Smiřicemi, jsou součástí takzvaných prioritních staveb, jejichž seznam nedávno schválila vláda a pro které nebude nutné opakovat celý proces posuzování dopadů na životní prostředí (EIA). Seznam těchto staveb obsahuje celkem osm dálničních staveb a jednu železniční, na všechny jsou podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) vyčleněny peníze a měly by se začít stavět během příštího roku. O něco dále má k výstavbě úsek mezi Smiřicemi a Jaroměří, kde ministerstvo dopravy předpokládá zahájení prací v roce 2019.