VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakem s kolem se dá cestovat i za hranice ČR

Olomouc - Výletníci s kolem se vlakem dostanou i do vzdálenějších konců České republiky. České dráhy (ČD) nabízí přepravu kol i mimo hlavní sezonu a o víkendech.

20.7.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archív Česká Mountainbikeová asociace

K tomu, aby se dalo cestovat vlakem s bicyklem, stačí pouze sledovat jízdní řád, ve kterém přepravu dvoukolého prostředku značí příslušný piktogram.

ČD vypravují v některých oblastech se zvýšeným zájmem o cykloturistiku také speciální cyklovlaky, případně posílují vybrané spoje. „Nejznámější je vlak s názvem Cykloturistika, který jezdí od dubna do října každý víkend z Prahy do Slaného po trati nedaleko známé zříceniny hradu Okoř. Podobné speciálně upravené vagony pro cyklisty však jezdí i na šumavě, na Krušnohorskou Moldavu nebo z Liberce do Tanvaldu a dále do Harrachova a na dalších místech ČR,“ uvedl Petr šťáhlavský, mluvčí ČD.

Kolo se ve vlaku dá přepravit buď jako spoluzavazadlo za dvacet pět korun v jednom vlaku, či za padesát korun na celý den a pak v úschově během přepravy. Za zmíněnou druhou službu cestující zaplatí třicet korun v případě jedné cesty, šedesát pokud si zakoupí doklad na celý den.

Po Evropě za 5 EUR

Pokud turisté zatouží vyjet za české hranice, i v tomto případě mohou zvolit vlak. „Denně lze přepravit kolo přímými vlaky do severního Německa, Bavorska, Rakouska, Polska na Slovensko, do Maďarska, ale také třeba do Nizozemí, švýcarska nebo Chorvatska,“ popsal Šťáhlavský. Přeprava bicyklu pro celou jízdu z nástupní až do cílové stanice bez ohledu na přestupy je za poplatek pět eur.

„V mnoha zemích, hlavně v Německu a Rakousku, je možná přeprava jízdního kola v dálkovém vlaku jen s rezervací,“ upozornil dále mluvčí ČD a poznamenal, že doklad zakoupený v ČR při cestě na Slovensko, platí pouze do výstupní stanice. Pro další cestu na Slovensku je potřeba zakoupit přepravní doklady u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Pro přepavu kola ze Slovenska do Česka pak platí obdobně vnitrostátní pravidla ZSSK.

Autor: Veronika Kolesárová

20.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies