VYBERTE SI REGION

Vnitro nakoupí limuzíny pro ochranku ústavních činitelů

Praha – Ministerstvo vnitra plánuje nakoupit 24 nových limuzín pro ochranku prezidenta a ústavních činitelů za zhruba 48 milionů korun s DPH. Informaci o dvou zakázkách, které by měly být určeny přímo konkrétnímu zadavateli, dostala dnes vláda. 

6.11.2013 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Racek Attila

Vnitro by chtělo koupit 18 automobilů Audi dohromady za 41,9 milionu korun s DPH. Podle předloženého materiálu je cena o 31 procent nižší než katalogové ceny. Dodat by je měla firma Auto Jarov, která vybavení aut zároveň upraví pro potřeby ochranné služby.

Zakázka by měla být zadána oslovením pouze jednoho dodavatele v jednacím řízení bez uveřejnění. Ministerstvo to zdůvodňuje tím, že úpravy vozidel, které policie požaduje, může udělat jen autorizovaný prodejce. „Požadované úpravy vozidel jsou totiž takového rozsahu a charakteru, že v případě, že by je provedl jiný než pověřený dodavatel, nemůže výrobce poskytnout záruky na funkčnost vozidla a tuto záruku nemůže poskytnout ani žádný jiný dodavatel," uvádí se v materiálu.

V druhé zakázce chce vnitro pořídit přímo od výrobce šest vozů Škoda Superb celkem za šest milionů korun. I v tomto případě byl osloven pouze jeden dodavatel a vozy budou přizpůsobeny požadavkům ochranky. „Aby byla zachována plná funkčnost a bezpečnost vozidel, jakož i záruka, může provést tyto úpravy pouze výrobce vozidla," zdůvodnilo ministerstvo výběr společnosti Škoda Auto.

Přeškolená ochranka

Podle ministerstva navíc nákup aut s jinými parametry způsobil „nepřiměřené technické potíže při provozu a údržbě" a museli by být přeškoleni členové ochranky.

Nyní využívá ochranka prezidenta a ústavních činitelů 34 vozidel Audi a 22 škodovek Superb. Části z nich končí životnost.

Nákup vozů pro ochranku nejvyšších ústavních činitelů vzbudil pozornost tisku na přelomu let 2004 a 2005. Policie tehdy za 13,5 milionu korun koupila devět luxusních Audi A8 a A6 určených pro doprovody kolon s politiky či diplomaty. Část tehdejší opozice to kritizovala jako zbytečnou rozmařilost. Podle médii jim dávali za pravdu i někteří policisté s tím, že stejnou službu by odvedla i levnější auta, například upravená Škoda Superb nebo Octavia RS. Představitelé policie nicméně nákup obhajovali s odůvodněním, že do té doby používané vozy značky BMW pocházely už z počátku 90. let, a bylo je potřeba nahradit novými limuzínami odpovídajícího standardu.

Velkým propagátorem myšlenky vozů domácí provenience pro české politiky byl premiér a současný prezident Miloš Zeman. Úřad vlády tehdy od automobilky Škoda Auto dostal dvě prodloužené a luxusně vybavené octavie. Zemanova vláda ale na podzim 2000 schválila návrh ministerstva vnitra na nákup 18 limuzín značky Audi. Jako důvod uvedla, že vozy bylo možné získat se slevou, neboť předtím sloužily při pražském zasedání Mezinárodního měnového fondu. Sám premiér Zeman ale jezdil tatrou T700, která byla posledním typem osobního vozu této značky.

Autor: ČTK

6.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies