VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Voda z kohoutků je kvalitní, není důvod se bát ji pít

Kladno - Významnou úsporu v rodinném rozpočtu může znamenat používání pitné vody z kohoutku před prodávanými balenými vodami v obchodech. Jeden litr vody tekoucí z vodovodní sítě společnosti Středočeské vodárny (SV) stojí ve vodném pouze 3,6 haléře.

30.6.2008 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ota Bartovský

Za balenou vodu zákazníci zaplatí téměř dvěstěkrát více. Navíc je nutné ji složitě dopravovat a plnit do plastových lahví, které, pokud nejsou recyklovány, zatěžují životní prostředí. Někteří výrobci balených vod stejně plní obsah lahví svých produktů právě vodou z vodovodní sítě.

„Hlavním rozdílem mezi balenou vodou a vodou z kohoutku je hygienické zabezpečení. U vody z vodovodu je používán chlór, který zaručuje její bakteriologickou nezávadnost. Mnozí odběratelé oponují tím, že chlór je z vody cítit. Protože se ale jedná o těkavou látku, mohou se snadno jeho vlivu na chuť a aroma sami zbavit. Stačí natočenou vodu ponechat před konzumací odstát v uzavřené skleněné lahvi v chladničce několik hodin nebo přidat do vody pár kostek ledu či kapek citrónu,“ radí generální ředitel Středočeských vodáren Bohdan Soukup.

„Kvalita dodávané pitné vody je kontrolována v souladu platnou legislativou. Při distribuci podstupuje řadu kontrol a odpovídá přísným kritériím kvality. V regionu, kde působí Středočeské vodárny, ji nepřetržitě sleduje útvar laboratoří pitných a odpadních vod. Každý týden se odebírají vzorky vody přímo ve zdrojích pitné vody a třikrát týdně u spotřebitelů,“ upřesnil Soukup.

Autor: Robert Božovský

30.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
1 25

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Ilustrační fotografie.
1 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky přidělávají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

Macron spojil se Schwarzeneggerem síly v boji proti změně klimatu

/VIDEO/ Slavný herec a bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger našel spojence v boji za záchranu klimatu: francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Oba si přejí zvrátit rozhodnutí odstoupit od klimatické dohody z Paříže, které nedávno učinil americký prezident Donald Trump.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies