Ranní teploty klesají, zima se blíží a jedni z prvních, kdo se musí změně počasí přizpůsobovat, jsou řidiči a jejich vozy. Ti nejzodpovědnější už začali s výměnou sady letních kol za zimní. Většina lidí zatím čeká, až udeří mrazy. „Ještě jsem kola neměnil. U nás se kola přezouvají až, když teplota klesne pod pět stupňů. Pomalu se na návštěvu servisu chystám,“ plánuje Ondřej Schmidt.

Autoopravny a garáže se v posledních dnech začaly na výměny kol připravovat. „Prvními zákazníky, kteří si u nás nechávají měnit kola, jsou majitelé aut, které zveme na pravidelné prohlídky od výrobců,“ popisuje začátek sezony vedoucí servisních služeb autoopravny Tukas Josef Vaculčík a upozorňuje řidiče, že sice klima našeho regionu patří k mírnějším a výměny pneumatik se mohou uskutečnit i v zimních měsících, ale není dobré s přezutím otálet. „Vlastnosti pneumatik se zhoršují, když teplota klesne pod sedm stupňů celsia. Proto je třeba se při výměně kol řídit především počasím a nenechávat to na poslední chvíli,“ dodává Vaculčík.

Že je čas na pořízení zimní výbavy si myslí i v ostatních autoservisech. „Už jsme s přezouváním kol začali, ale nápor teprve očekáváme. Ten přijde až s prvními mrazy a napadlým sněhem,“ připomíná Bohumil Kraus z Podluh to, že většina řidičů oddaluje výměnu kol až na poslední chvíli.

Podle odborníků se vyplatí myslet na zimní výbavu. „Jde o bezpečnost. Rozdíl v chování auta s letními a zimními koly v mrazu je obrovský,“ upozorňuje Vaculčík a tím, že je důležité myslet i na kvalitu materiálu a hloubku dezénu. Ta by měla určitě být větší než čtyři milimetry.

Nové pneumatiky mají podle jeho slov vzorek hlubší než osm milimetrů a vydrží tři až čtyři sezony. „Samozřejmě záleží na stylu jízdy a kolik kilometrů auto najede,“ uzavírá Vaculčík.