VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mladí vzali obchody útokem

PLZEŇ - Teenageři, kam se podíváš. Přesně tak to vypadá v současné době ve velkých plzeňských obchodních centrech. Podle prodavačů na tom má zřejmě dost velký podíl studené a deštivé počasí, protože mladí nemohou k vodě. Jenže zvýšený počet návštěvníků neznamená, že se obchodům také zvyšují tržby. Mladí prý totiž spíše jen „zabíjejí čas“.

7.7.2007
SDÍLEJ:

Deštivé počasí plní nákupní centra, mladí však příliš nenakupují, spíše zabíjí volný čas. Ti pracovitější využívají prázdniny k přivýdělku za pokladnamiFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Například v plzeňském obchodním centru Olympia jsme potkali dvě středoškolačky, které korzovaly mezi obchody. „Nakupujeme oblečení,“ říká Jitka Toupalová a její kamarádka Katka Klimešová dodává: „Chystáme se totiž na dovolenou. Hledáme něco zajímavého.“

Zvýšenou návštěvnost z řad školáků a studentů nám potvrdila i prodavačka z prodejny módy H & M Iveta Pudilová. „Chodí jich více, než před prázdninami. Na tržbách to ale vidět není. Řekla bych, že jen zabíjí čas, když je venku tak ošklivě,“ vysvětluje.

To v dalším obchodě s dámskou módou Orsay sice extrémně velkou návštěvnost nezaznamenávají, mladých zde však bylo také plno. „Ale víc jich tady bylo před vysvědčením. Myslím si, že ten opravdový nával teprve přijde,“ popisuje situaci prodavačka Michaela Vrobelová.

Další dvě školačky, které jsme v Olympii zastihli, právě pospíchaly na film do multikina. Také nám prozradily, co ještě o prázdninách plánují. „Pojedeme na tábor a budeme chodit na diskotéky. Když bude hezky, tak vyrazíme také na koupaliště,“ říkají shodně návštěvnice obchodního centra Eva Šmídová a Jana Slavíková.

Prázdniny ale nejsou pouze o zábavě a mnozí ze studentů se snaží si trochu přivydělat. V plzeňském Job centru každoročně registrují větší zájem o letní brigády. „Ten nárůst je tak o osmdesát procent oproti normálu,“ říká manažerka Věra Mundlová a dodává, že pracovat mohou mladí od šestnácti let. Pokud ale nejsou plnoletí, platí pro ně určitá omezení. „Nabídek práce je pro ně hodně málo. Práce v zemědělství, v tiskárně nebo ve výrobně těsta je příliš neláká,“ dodává Mundlová.

Společnost Tesco dlouhodobě nabízí sezonní práce. „Brigádníky nabíráme buď přímo rovnou v našem obchodě, nebo pomocí personální agentury, zájem je každoročně veliký,“ uvedla tisková mluvčí Tesco Jana Matoušková.

7.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

Ilustrační foto

Za řecký dluh lze pořídit více než 11 milionů aut

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies