Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zavřený Vyšehradský tunel zkomplikuje v Praze dopravu

Praha -Chaos v automobilové i městské hromadné dopravě. To hrozípo uzavření Vyšehradského tunelu.

3.11.2008 1
SDÍLEJ:

V NEDĚLI NAPOSLED. Tramvaje se do Vyšehradského tunelu vrátí až za měsíc.Foto: DENÍK/Jan Handrejch

Kolejové těleso je v kritickém stavu, tramvaje po něm do neděle jezdily desetikilometrovou rychlostí v hodině.

Listopad na lodi

Od pondělí je tunel až do konce listopadu uzavřen. Oprava kolejí, které mají nejhorší technickou kvalitu ze všech tratí v Praze, byla naplánovaná už na léto. Městští radní ji tehdy dva dny před zahájením zastavili. Důvod?

„Tenkrát se báli, že plánované objížďky dostatečně nenahradí provoz na nábřeží,“ zdůvodnil Deníku rozhodnutí Ondřej Pečený, mluvčí dopravního podniku. Dalším důvodem byla jiná dopravní omezení v té době. Praha by zkolabovala.

Opravu kolejí už nejde odkládat

„Z dopravního hlediska je listopadová uzavírka nevhodná. Opravit koleje je ale nevyhnutelné,“ řekl David Vodrážka (ODS), předseda dopravního výboru zastupitelstva.

Podolské a Rašínovo nábřeží je ode dneška v úseku porodnice Podolí – Na Libušince úplně uzavřeno pro dopravu. Tramvaje číslo 3, 16, 17, 18, 21, 52 a 53 budou odkloněny přes Nusle. Ze stanice Pražského povstání pojede autobus X17 k Podolské vodárně, dále bude dočasně zaveden autobus č. 728, který pojede ze směru Dvorce k Poliklinice Budějovická a zpět.

Cestující budou moci využít náhradní lodní linku X 21, která popluje mezi Podolskou vodárnou a Výtoní. Lodě budou vyplouvat v intervalu patnácti minut, plavba mezi stanicemi bude podle Pražské paroplavební společnosti s vyloděním i naloděním trvat sedm minut. V dopravní špičce budou k dispozici tři lodě, mimo ni dvě. Kdo by chtěl úsek využít ke krátké noční plavbě po Vltavě, bude mít ale smůlu. Mezi 22.00 a 6.00 nebudou lodě fungovat.

Neprůjezdný úsek bude možné překonat pouze autobusy jedoucími od stanic metra Pražského povstání a Budějovická.

Uzavírka Vyšehradského tunelu.

V Praze jako v Benátkách

V Praze bude v listopadu jako v Benátkách. Do systému městské hromadné dopravy nasadí dopravní podnik také lodě. Jen na krátký úsek, a to z Výtoně k Podolské vodárně.

Uzavřít v listopadu Vyšehradský tunel, jehož koleje jsou v kritickém stavu, což se vědělo dlouho dopředu, hraničí s ignorací potřeb Pražanů.

Zajímavé je, že radní v letě našli dostatek času i důvodů k tomu, aby rychle změnili územní plán a z mapy Prahy do budoucna vymazali Masarykovo nádraží. Skloubit dohromady zásadní opravy vozovek a tramvajových tratí a vymyslet funkční objížďky komplikovaného úseku se jim už nepodařilo.

Pro začátek by stačilo, kdyby loď kotvila místo na Výtoni už u Palackého nábřeží, odkud jede největší počet lidí. Třeba pro budoucí matky, které dojíždějí z centra do podolské porodnice, by se tím snížil počet přestupů mezi různými druhy klasických dopravních prostředků a pražskou gondolou.

Autor: Jitka Eisenhammerová

3.11.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení