VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Inspektoři kontrolovali výtahy ve stovkách domů

Ostrava - Bezpečnost provozu výtahů vobytných domech, firmách a institucích byla loni hlavním úkolem pracovníků Státního úřadu inspekcepráce.

8.2.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Martin Divíšek

Inspektoři se zaměřili na provozní požadavky stanovené novými předpisy a na rizika spojená sjejich provozem. „Při kontrolách jsme se zaměřili na výtahy starší třiceti let. Kontroly byly cíleně směrovány ke zvýšení bezpečnosti provozovaných výtahů určených kdopravě osob. Zároveň jsme chtěli zvýšit informovanost majitelů a provozovatelů výtahů ojejich povinnostech. Loni inspektoři zkontrolovali výtahy u449subjektů. Byly to zejména administrativní budovy, nemocnice, školy, hotely, realitní kanceláře, výtahy vobčanské výstavbě ve správě stavebních bytových družstev a výtahy vubytovacích zařízeních podniků. Při kontrolách zjistili celkem 1236porušení předpisů. Mezi ně patřila ipochybení provozovatelů, kteří sami zapomínali na povinnost vyhledávat rizika spojená sprovozem výtahů, nevedli dokumentaci otěchto rizicích, nezajistili dostatečné seznámení zaměstnanců a spolupracujících subjektů stěmito provozními riziky a zapomínali na ochranu před jejich působením,“ píše se ve zprávě Státního úřadu inspekcepráce.

Oblastní inspektoráty práce uložily při kontrolách výtahů provozovatelům podle Ivony Foltisové zkanceláře generálního inspektora Státního úřadu inspekce práce celkem dvanáct pokut vcelkové výši 265tisíckorun.

Výtahy, které jsou vsoučasné době vtuzemsku vprovozu, se dělí do tří skupin. První a nejpočetnější skupinu představují výtahy uvedené do provozu do 31.12.1992. Druhá skupina zahrnuje výtahy vyrobené od roku 1993do konce dubna 1999.Vtomto období platily předpisy, které ještě nebyly vplném souladu splatnými evropskými normami a předpisy. Do třetí skupiny se řadí výtahy vyrobené po prvním květnu 1999.Tyto výtahy již plně vyhovují harmonizovaným evropským normám a předpisům.

„Problematika bezpečnosti výtahů se týká nejstarších výtahů, kterých je unás vsoučasnosti vprovozu zhruba pětašedesát tisíc. Tato zařízení kdopravě osob a nákladu byla uvedena do provozu vdobě masivní bytové výstavby a jejich stáří se pohybuje vesměs vrozmezí osmnáct až pětatřicet let. Stáří výtahu se samozřejmě projevuje na jeho technické spolehlivosti. Takové výtahy jsou poruchovější a ve větší míře zde hrozí nebezpečí únavy materiálu jednotlivých komponentů, zejména cyklicky namáhaných dílů, šroubů a svarů. Ani starší výtahy ale nemusejí být nutně nebezpečné. Pokud jsou tyto výtahy správně provozovány a udržovány, mohou být bezpečné,“ uvádí dále zpráva inspektorátu.

Ve zprávě se rovněž uvádí, že výtahy často poškozují porušováním předpisů a vandalstvím ilidé, kteří vnich jezdí.

 

Autor: Břetislav Lapisz

8.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
3 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies