VYBERTE SI REGION

Výzkum: Se svým životem je spokojeno 67 procent obyvatel Česka

Praha – Více než dvě třetiny obyvatel Česka jsou spokojeny se svým životem. Vyplývá to z lednového výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Podle statistiků je index životní spokojenosti na nejvyšší úrovni od konce roku 2003.

8.2.2016 15
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: Deník/Ludmila Korešová

Se svým životem bylo v lednu velmi spokojeno 13 procent respondentů. Dalších 54 procent volilo odpověď ‚spíše spokojen.' Na opačném pólu stála dvě procenta velmi nespokojených a 11 procent spíše nespokojených respondentů. Zbylá pětina volila ambivalentní odpověď.

Zatímco letos v lednu bylo se svým životem velmi či spíše spokojeno 67 procent dotázaných, loni to bylo 61 a o rok dříve 59 procent respondentů. „Z hlediska dlouhodobého vývoje se v současnosti spokojenost s životem nachází ve svém historickém maximu," uvádí zpráva CVVM. Sociologové k tomuto závěru došli na základě srovnání klouzavého průměru indexu spokojenosti od prosince roku 2003. Jeho výrazný nárůst je patrný v posledních dvou a půl letech.

Z lednového průzkumu CVVM vyplývá, že spokojenost se životem klesá s věkem a naopak stoupá s dosaženým vzděláním a rostoucím příjmem domácností. „Méně spokojeni jsou důchodci, nezaměstnaní, rozvedení, ovdovělí a lidé žijící osaměle v jednočlenných domácnostech," konstatuje zpráva CVVM.

Autor: ČTK

8.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Požár se snažilo zkrotit pět hasičských jednotek. Plameny ale dům zničily.

FOTO: Zapálil si dům a pokusil se o sebevraždu. Kvůli exekuci

Varnsdorf – Do dluhové pasti, která ho dohnala až 
k dvěma zoufalým činům, se dostal muž z Varnsdorfu. Tento týden měl kvůli exekuci přijít o dům ve Studánce. Na poslední chvíli se ho proto rozhodl zapálit. Sám se následně pokusil o sebevraždu.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies