VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z kandidátů na prezidenta měl o svátcích největší publicitu Zeman

Praha - Největší publicitu z prezidentských kandidátů měl od 19. prosince do 1. ledna Miloš Zeman. Za ním následují Jan Fischer a Karel Schwarzenberg, kteří mezi sebou mají jen minimální odstup. Zjistila to společnost Newton Media z analýzy médií, která monitoruje.

3.1.2013 13
SDÍLEJ:

Miloš Zeman.Foto: Attila Racek

O Zemanovi ve sledovaném období agenturní zpravodajství, ekonomické časopisy, televize, rozhlas, servery a regionální i celostátní tisk uveřejnily 1149 zpráv. „Ceněn byl například jeho televizní spot z dílny režiséra Filipa Renče," uvedla Newton Media.

Fischer v KSČ

Fischera média zmínila v 975 zprávách. Přispěla k tomu ale i negativní protikampaň, která připomíná Fischerovo členství v KSČ. Podepsali se pod ní například herec Tomáš Hanák nebo Balbínova poetická strana a média jí věnovala zhruba 15 procent z celkového počtu zpráv o Fischerovi.

Schwarzenberg v žebříčku od počátku prosince postupuje vzhůru, v posledních dvou týdnech roku se zmínka o něm objevila v 971 zprávách. Velký ohlas mělo po Vánocích například zveřejnění zprávy o jeho zdravotním stavu.

Senátor Tomio Okamura, který byl z prezidentské volby vyřazen, skončil s 816 příspěvky v médiích čtvrtý. Média věnovala prostor zejména jeho podání ústavní stížnosti na prezidentskou­ volbu.

Poslední skončil Dlouhý

Nad 600 referencí v médiích se dostal ještě Jiří Dientsbier, 500 zpráv v médiích překonali Vladimír Franz a Přemysl Sobotka. Pořadí kandidátů uzavírají Jana Bobošíková, Táňa Fischerová a Zuzana Roithová. Poslední pak skončil s 262 příspěvky Vladimír Dlouhý, který byl ale z volby vyřazen a ústavní stížnost nepodal.

V titulcích tištěných a internetových médií se nejčastěji objevili Tomio Okamura (41 procent) a Jan Fischer (22 procent). Nejméně se do titulků prosazovali Přemysl Sobotka, Zuzana Roithová a Vladimír Dlouhý.

Na publicitě prezidentských kandidátů se stále nejvíce podílí regionální tisk a internetové zpravodajství. Následuje televize a rozhlas před celostátními deníky, agenturním zpravodajstvím a ostatním tiskem.

Vývoj publicity prezidentských kandidátů v českých médiích po týdnech:

jméno kandidáta počet příspěvků v médiích (5. – 11. prosince) počet příspěvků v médiích (12. – 18. prosince) počet příspěvků v médiích (19. prosince – 1. ledna)
Miloš Zeman 652 1061 1149
Jan Fischer 402 1020 975
Karel Schwarzenberg 374 990 971
Tomio Okamura 349 949 816
Jiří Dientsbier 565 903 607
Vladimír Franz 315 857 565
Přemysl Sobotka 266 604 520
Jana Bobošíková 288 1143 491
Táňa Fischerová 253 614 398
Zuzana Roithová 305 609 314
Vladimír Dlouhý 287 824 262
Pramen: Newton Media

Autor: ČTK

3.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:
Římské noci
9

Zranění ani náročnost představení Simoně Stašové nevzaly radost z Římských nocí

Mladí lidé

Výzkumníci zjistili: dvacátníci se těžko rozhodují a mají jasno ve vztazích

Strakonický pivovar kvůli EET zavádí nový systém

Pivovar Dudák mění ředitele, ten kvůli aféře odchází do pražského Staropramenu. Dudák navíc musí zavést nový systém pro větší pohodlí zákazníků.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Sňatkový podvodník vylákal z žen miliony

Náchodská policie vyšetřuje působení čtyřicetiletého muže z Mladoboleslavska, který je podezřelý, že z několika žen pod slibem společné budoucnosti vylákal zhruba 3,5 milionu korun. 

Opočno je po čtvrtstoletí tahanic státu

Nejvyšší soud (NS) odmítl dovolání Kristiny Colloredo-Mansfeldové v letitém sporu o renesanční zámek v Opočně na Rychnovsku. Justice památku loni v dubnu pravomocně přiřkla státu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies