VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z kandidátů na prezidenta měl o svátcích největší publicitu Zeman

Praha - Největší publicitu z prezidentských kandidátů měl od 19. prosince do 1. ledna Miloš Zeman. Za ním následují Jan Fischer a Karel Schwarzenberg, kteří mezi sebou mají jen minimální odstup. Zjistila to společnost Newton Media z analýzy médií, která monitoruje.

3.1.2013 13
SDÍLEJ:

Miloš Zeman.Foto: Attila Racek

O Zemanovi ve sledovaném období agenturní zpravodajství, ekonomické časopisy, televize, rozhlas, servery a regionální i celostátní tisk uveřejnily 1149 zpráv. „Ceněn byl například jeho televizní spot z dílny režiséra Filipa Renče," uvedla Newton Media.

Fischer v KSČ

Fischera média zmínila v 975 zprávách. Přispěla k tomu ale i negativní protikampaň, která připomíná Fischerovo členství v KSČ. Podepsali se pod ní například herec Tomáš Hanák nebo Balbínova poetická strana a média jí věnovala zhruba 15 procent z celkového počtu zpráv o Fischerovi.

Schwarzenberg v žebříčku od počátku prosince postupuje vzhůru, v posledních dvou týdnech roku se zmínka o něm objevila v 971 zprávách. Velký ohlas mělo po Vánocích například zveřejnění zprávy o jeho zdravotním stavu.

Senátor Tomio Okamura, který byl z prezidentské volby vyřazen, skončil s 816 příspěvky v médiích čtvrtý. Média věnovala prostor zejména jeho podání ústavní stížnosti na prezidentskou­ volbu.

Poslední skončil Dlouhý

Nad 600 referencí v médiích se dostal ještě Jiří Dientsbier, 500 zpráv v médiích překonali Vladimír Franz a Přemysl Sobotka. Pořadí kandidátů uzavírají Jana Bobošíková, Táňa Fischerová a Zuzana Roithová. Poslední pak skončil s 262 příspěvky Vladimír Dlouhý, který byl ale z volby vyřazen a ústavní stížnost nepodal.

V titulcích tištěných a internetových médií se nejčastěji objevili Tomio Okamura (41 procent) a Jan Fischer (22 procent). Nejméně se do titulků prosazovali Přemysl Sobotka, Zuzana Roithová a Vladimír Dlouhý.

Na publicitě prezidentských kandidátů se stále nejvíce podílí regionální tisk a internetové zpravodajství. Následuje televize a rozhlas před celostátními deníky, agenturním zpravodajstvím a ostatním tiskem.

Vývoj publicity prezidentských kandidátů v českých médiích po týdnech:

jméno kandidáta počet příspěvků v médiích (5. – 11. prosince) počet příspěvků v médiích (12. – 18. prosince) počet příspěvků v médiích (19. prosince – 1. ledna)
Miloš Zeman 652 1061 1149
Jan Fischer 402 1020 975
Karel Schwarzenberg 374 990 971
Tomio Okamura 349 949 816
Jiří Dientsbier 565 903 607
Vladimír Franz 315 857 565
Přemysl Sobotka 266 604 520
Jana Bobošíková 288 1143 491
Táňa Fischerová 253 614 398
Zuzana Roithová 305 609 314
Vladimír Dlouhý 287 824 262
Pramen: Newton Media

Autor: ČTK

3.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:
Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
78 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš
DOTYK.CZ
4

Babiš chce v Praze Muchovo muzeum. Není to priorita, oponuje Krnáčová

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Drtí vás kuchyňský odpad? Zdrťte ho vy!

Kuchyňské drtiče odpadků se k nám dostávají jen pomalu. Zatímco v USA jsou prakticky nedílnou součástí kuchyně, v Čechách je má jen málokdo. Má to mnoho důvodů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies