Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za odhalení autora 'špinících' letáků dá 50 tisíc

Břeclav - Padesát tisíc korun. To je lákavá odměna, kterou slibuje jednatel břeclavské společnosti Europrinty Zdeněk Filípek tomu, kdo pomůže odhalit iniciátora anonymních předvolebních letáků špinících poslance za ODS Pavla Suchánka z Rakvic. Nezávislým prostředníkem, který informaci ověří, má být Břeclavský deník.

5.6.2010 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Takové praktiky se mně prostě nelíbí. Byl bych rád, kdyby jméno toho, kdo za touto špinavostí stojí, vyšlo veřejně najevo. Klidně na to obětuji své peníze,“ uvedl podnikatel, pro jehož firmu by tisk barevných letáků, které se těsně před volbami objevily například na břeclavském sídlišti Na Valtické, nebyl žádný problém.

„Už se mě na to několik lidí dotazovalo. Samozřejmě je to nesmysl,“ odmítl Filípek, že by měl s tiskem anonymního fotoseriálu s názvem Břeclavské hlasatel cokoliv společného. Naopak zmínil, že má dvě konkrétní podezření.

Předvolební letáky s jednoznačným cílem pošpinit jednoho z kandidátů se mu nelíbí ani v politické rovině. „V poslední době chybí nalevo i napravo slušnost, lidé už jsou z těch neustálých útoků unavení. Takhle se politika dělat nedá. Všichni jsme jenom lidé, slušnost a korektnost by měla být samozřejmostí,“ mí­ní.

Ve své veřejné výzvě sází břeclavský podnikatel na to, že se kolem tisku či distribuce předvolební zakázky pohybovala řada lidí, kteří budou ochotní promluvit. „To nemohl dělat někdo na koleně v úplné anonymitě. Je to ofsetový tisk, ne úplně levný, do kterého muselo být zapojeno více lidí,“ odhaduje z vlastní letité zkušenosti Filípek.

Předložené informace prověří nezávislý arbitr

Ten chce, aby případný odvážlivec odhalení autora letáku podpořil i nějakým důkazem. S ním má přijít do redakce Břeclavského deníku, který jako nezávislý arbitr předložené informace prověří. Potvrdí–li se, Filípek dotyčnému vyplatí slíbenou padesátitisícovou odměnu.

„Doufám, že se to podaří. A že to bude dostatečně odstrašující případ, aby se takové podpásové postupy nestaly běžnou praxí. Ať už by anonymní letáky útočily na kteréhokoliv politika,“ přiblížil hlavní motivaci svého počínání.

Čtyřstránkový leták špinící Suchánka nacházeli v týdnu těsně před parlamentními volbami lidé z Břeclavi a okolních obcí za stěrači aut nebo ve schránkách. Anonym v něm poslance za ODS obviňuje bez jakýchkoliv seriózních důkazů například z nevěry nebo braní úplatků.

Otázky za peníze
* Kdo inicioval a zaplatil vznik anonymních letáků namířených proti poslanci Suchánkovi?
* Kdo je vytvořil a zadal do tiskárny? A do které konkrétně?

Autor: Michal Šupálek

5.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Stanislav Šulc.
3 11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

Boj o cyklisty v Brně. Další firma nabídne sdílená kola

/ANKETA/ Ještě před dvěma měsíci měli lidé využívající sdílená kola jednodušší rozhodování. V centru Brna půjčovala padesátku růžových bicyklů pouze společnost Rekola. Už brzo budou v brněnských ulicích svádět boj o cyklisty tři půjčovny.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení