VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za potopení lodi s bagrem může technický stav

Ústí nad Labem - Inspektoři státní plavební správy už mají jasno, co bylo příčinou potopení pontonu v řece Labi.

7.1.2012 1
SDÍLEJ:

Práce na vyproštění bagru v Labi.Foto: DENÍK/Karel Pech

Ten i s bagrem klesl ke dnu 19. října v blízkosti fotbalového hřiště ve Vaňově, když se s ním pracovníci čistící dno řeky v Sebuzíně vraceli do vaňovského přístavu.Jak uvedl ředitel děčínské pobočky Státní plavební správy Martin Klein, inspektoři zabývající se šetřením této nehody vyhodnotili, že za potopení lodi mohl technický stav plavidla.

„Rozhodnutí o příčině nehody, které obdrželi účastníci řízení, ještě nenabylo právní moci. Strany mají právo se proti našemu verdiktu odvolat,“ řekl stroze. Majitelem lodi byly České přístavy. Stanislav Tlustoř nechtěl verdikt inspektorů zprvu komentovat.

„Ponecháváme si lhůtu na odvolání proti rozhodnutí. Škoda,která vznikla při nehodě, se stále vyčísluje,“ uvedl pouze. Inspektoři plavební správy v Děčíně po vylovení lodi v a prohlídce zjistili, že měla poškozený trup.

„Najednou jsme viděli, jak se začíná potápět loď a strojník bagru se snaží ještě pomocí ramene bagru zaháknout o vedlejší člun a vše vyrovnat. Poté už to bylo rychlé. Bagr šel pod vodu, stříkaly jen gejzíry vody, asi jak se voda dostávala do kabiny bagru,“ líčil tehdy nehodu svědek události.

Ropné látky

Závěr vyšetřování je také klíčový pro Českou inspekci životního prostředí. Do řeky Labe totiž při nehodě unikly z bagru ropné látky. Jak uvedla Helena Srpová, vedoucí oddělení ochrany vod České inspekce životního prostředí (ČIŽP), výše pokuty, a zdali ji viník nehody dostane, není vůbec jasné.

„Stále probíhá šetření. Nehodu jsme po stránce znečištění řeky a možných vlivů na životní prostředí ještě neuzavřeli,“ řekla Srpová.

Vyprošťování pontonu s bagrem bylo velmi problematické, protože k jeho potopení došlo v sedmimetrové hloubce řeky Labe. Potopený stavební stroj se podařilo vytáhnout dělníkům až za deset dní po nehodě za pomoci speciálního jeřábu. Poté museli přijít na řadu potápěči, kteří rozřezali ponton na tři kusy. Ty nakonec vytáhl z Labe speciální jeřáb.

Čtěte také: Těžký bagr se vynořil z Labe, loď musí rozřezat

Autor: Petr Sochůrek

7.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies