Počet návštěv zpravodajského webu České televize (ČT) www.ct24.cz v lednu meziročně vzrostl o 75 procent na 3,9 milionu. Podle výkonné ředitelky nových médií ČT Pavlíny Kvapilové špičku zaznamenali 12. a 26. ledna, kdy se konala volební studia. V oba dny při sčítání hlasů web stanice ČT24 zaregistroval více než čtvrt milionu návštěv. Návštěvnost v poslední den druhého kola přitom o několik tisíc překonala zájem o server v poslední volební den kola prvního.
Vyšší návštěvnost v době druhého kola zaregistroval také server Novinky.cz, který v lednu zaznamenal meziroční nárůst prohlížených stránek o 19 procent na více než 360 milionů zobrazení. Ještě vyšší byl meziměsíční nárůst. „Rozdíl v návštěvnosti v prosinci 2012 a lednu 2013 činil 40 procent ve prospěch volebního měsíce," řekl PR specialista společnosti Seznam.cz, do jejíhož portfolia Novinky.cz patří, Jakub Šumanský.
Rekordní návštěvnost Novy
Server Tn.cz v lednu podle ukazatele RUest (odhad počtu reálných uživatelů) navštívilo 1,1 milionu lidí, což je nejvíce od června roku 2008. „K lednové rekordní návštěvnosti zpravodajského portálu skupiny Nova Tn.cz přispělo zvýšené množství zpravodajského obsahu a zejména prezidentské volby," uvedla mluvčí Novy Marie Fianová.
Až na dvojnásobek zvýšil o volbách počet návštěv zpravodajský portál iDnes.cz. „Návštěvnost iDnes.cz nejvíce rostla mezi pátkem a sobotou. Během druhého volebního dne, kdy se sčítaly a přibývaly hlasy on-line v příloze Volby.iDnes.cz, překonala dlouhodobý průměr o 106 procent," uvedl šéfredaktor serveru Michal Hanák a dodal, že už v pátek zaznamenaly zprávy iDnes.cz o 85 procent více návštěv, než je dlouhodobý průměr.
Podle společnosti Mafra, která server provozuje, velký zájem čtenářů přilákaly také přímé přenosy z volebních štábů, jež během dvouapůlhodinového vysílání zaznamenaly přes 160.000 připojení. „Navázaly tak na velmi úspěšné prezidentské debaty organizované redakcemi MF Dnes a iDnes.cz v Národní technické knihovně. Ty měly přes 300.000 zhlédnutí," uvedla v tiskové zprávě Mafra.
Weby kromě živého i archivního vysílání a zpravodajského servisu nabídly různé informační speciály. Web kanálu ČT24 například vytvořil interaktivní historickou časovou osu Všichni muži Hradu doplněnou o fotografie, zajímavá fakta či archivní videa. Seznam.cz zase připravil speciální infografiky, které mimo jiné ukázaly, jak často a v jakém spojení lidé hledali jednotlivé kandidáty na internetu.