VYBERTE SI REGION

Závory na přejezdu před vlakem nespadnou

Mělník - Myslíte si, že každé zařízení u chráněného přejezdu funguje přesně tak, jak má? Nespoléhejte na to. Důkazem je mělnický železniční přejezd v Bezručově ulici. Závory tam někdy zůstávají nahoře, přestože projíždí vlak.

8.6.2008 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Neuvěřitelné! Závory na železničním přejezdu v mělnické Bezručově ulici nespadnou, když projíždí vlak. Alespoň v poslední době. Výstražná červená světla sice blikají, závory nicméně zůstávají svisle ve vzduchu.

Na problém upozornili Mělnický deník obyvatelé žijící u přejezdu. Od nich jsme se také dozvěděli, že někdy vše proběhne tak, jak má. Občas však selže technika, nebo lidský faktor. Jen za poslední dobu se tak stalo hned ve třech případech – 24. dubna, 22. května a tento týden v pondělí. „Může to být i častěji, ne vždy si tohoto musíme všimnout,“ uvedl jeden z obyvatel domů přilehlých k trati, který si však nepřeje být jmenován. Podle něj se totiž někteří strojvedoucí mstí za záporný postoj k projíždějícím vlakům hlasitým troubením.

Na problém upozornili obyvatelé

Paradoxem je, že doposud nebyl o nečinnosti zařízení dán jakýkoli podnět ze strany zaměstnanců dopravce. „Nebyla nám předána informace o tom, že by závory nebyly při průjezdu vlaku uzavřeny,“ uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah. Na problém upozornili sami obyvatelé. Ti hned poprvé, kdy si problému všimli, zavolali městskou policii.

Strážníci tehdy začali rychle jednat a informovali o možném nebezpečí přednostu mělnické stanice. Od té doby je na přejezdu instalované záznamové zařízení. „Je to jakási „černá skříňka“, která ukládá veškeré informace o funkčnosti zařízení a má za cíl odhalit, zda skutečně dochází k popsaným situacím,“ uvedl Šťáhlavský. Zařízení by mělo odhalit i příčinu.

Nefungují stále

Závory občas nefungují tak, jak by měly, což dokazuje případ z tohoto pondělí. Závory zůstaly nahoře při průjezdu nákladního vlaku v půl desáté ráno.

Nepravidelnou funkčností závor sice nevzniká extrémně vysoké nebezpečí, vzhledem k fungujícímu výstražnému zařízení, určitý stupeň ochrany však chtějí dráhy co nejdříve obnovit. Železniční přejezd s jakoukoli nefunkční částí je považován za poruchový. „Vlak přes takový přejezd musí jet opatrně s pohotovostí zastavit před překážkou,“ upozornil mluvčí drah Šťáhlavský. Do doby, než České dráhy původ nefunkčních závor vyřeší, měli by si řidiči dávat v Bezručově ulici o to větší pozor.

Autor: Viktor Janovský

8.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies