VYBERTE SI REGION

Ze strachu si žena koupila kachnu

Dýšina - Nejprve to vypadalo, že Marcela Kučerová z Dýšiny na Plzeňsku při předváděcí akci společnosti Beck Internacional měla obrovské štěstí. Stala se totiž výherkyní hlavní ceny, nádobí za třicet tisíc korun i parního luxu za stejnou cenu. Obrovská radost se vzápětí změnila v šok.

27.9.2011 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Mladík z firmy mě vyzval, abych s ním šla do vedlejší místnosti, a tam mi sdělil, že zaplatím půlku ceny, tedy 29 999 korun. To jsem odmítla. Nebudu přeci platit za něco, co nepotřebuji,” tvrdí rozhořčeně účastnice akce.

S touto odpovědí se ale prodávající nespokojil. Přizval si na pomoc druhého přednášejícího a začali jí podle jejích slov parní kachnu doslova vnucovat. Z původního splátkového kalendáře 1700 korun měsíčně sice slevili na 500 korun, ale i přes tuhle „lákavou” nabídku odmítla Kučerová výhru převzít.

Nakonec přece jen za parní kachnu zaplatila 2999 korun. „Stále na mě naléhali, a dokonce mě napomenuli, abych byla slušná. Měla jsem strach, aby se mi něco nestalo. Mám vysoký krevní tlak, začala mě bolet hlava. Nakonec jsem kupní smlouvu podepsala a parní kachnu koupila,” vysvětluje žena.

Mělnická firma Beck Internacional patří mezi společnosti, které nemají žádný kamenný obchod, své výrobky prodávají prostřednictvím zábavných prezentací. Deník se vedení společnosti snažil kontaktovat, ale v jejím sídle nikdo pět dní nezvedal telefony. A na reklamační lince nás odkázali zpět na vedení firmy.

Agresivní obchodní praktiky

Existuje přitom podezření, že firma v uvedeném případě porušila zákon. Užívání agresivních obchodních praktik se totiž v Zákoně o ochraně spotřebitelů zakazuje. „Firma se může vytáčet, že o žádný nátlak nešlo,” domnívá se poradce Západočeského sdružení ochrany spotřebitelů Jan Peter. „Pokud mají klienti pocit vnucování, radíme nic nepodepisovat,” doporučuje Peter.

Peter však přiznává, že tato rada je je problematická zejména u starších a snadno ovlivnitelných osob. „Dalším neřešitelným problémem je to, že je prakticky nemožné postihnout předraženost výrobků. Podobné firmy dost často prodávají zboží, které není na trhu a tudíž není možnost cenového srovnání,” varuje poradce sdružení obrany spotřebitelů.

Nekalé praktiky na prezentačních akcí často řeší i Česká obchodní inspekce (ČOI). „Veřejnost se na nás obrací zejména s dotazy, zda mohou odstoupit od již uzavřené smlouvy. V případě zmíněné paní, kdy smlouva byla uzavřena mimo prostory obvyklé pro podnikání, má právo do 14 dní od smlouvy odstoupit. To znamená, že v této lhůtě musí zboží vrátit a požadovat vrácení peněz. Pokud by se prezentace výrobků uskutečnila u ní v bytě, výše uvedené právo jí nenáleží,” vysvětlil ředitel ČOI v Plzni Milan Javorský.

Aby agresivní obchodní praktiky mohla ČOI postihnout, musí být její inspektoři na akci přítomni. ”Pokud jste účastni takového jednání, doporučujeme přivolat i policii,” radí Javorský.

Čtěte také: Nákupy na předváděcích akcích jsou rizikové

Autor: Valentýna Bílá

27.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies