Cestující mířící do hlavního města tak většinou museli vystoupit v okrajových částech metropole: ve Vysočanech, Vršovicích, Hostivaři, Libni a na Smíchově.

Od Českých drah ovšem v nádražních pokladnách dostávali zdarma jízdenku na pražskou městskou hromadnou dopravu, aby se do centra města mohli dopravit tramvají, autobusem nebo metrem.

Omezení, které způsobila nehoda při průjezdu rychlíku v 6.50 hodin, se vztahovala na vlaky téměř ze všech směrů; nedotklo se pouze spojů na trasách od Kolína, Kralup a Vraného nad Vltavou.

Situace se zlepšovat po půl deváté, kdy už bylo možné jezdit na hlavní nádraží od Smíchova. Standardně do centra Prahy se tak dostaly rychlíky z Plzně i osobní vlaky od Berouna. Záhy se na hlavní nádraží dostaly i osobní vlaky a rychlíky od Mladé Boleslavi a Neratovic, stejně jako osobní vlaky z Benešova. O další půlhodinu později už podle mluvčího drah Ondřeje Kubaly už bylo možno zrušit všechna mimořádná opatření.

„Jen je třeba počítat s tím, že ještě zhruba dvě hodiny mohou odjíždět z Prahy zpožděné vlaky,“ upozornil Kubala.

A vzápětí se ukázalo, že tenhle předpoklad byl mnohem pravdivější, než by si vedení železnice přálo. Na hlavním nádraží, zmítaném zmatkem, upozorňovaly tabule na zpoždění v rozsahu 100 minut, a dokonce i celých tří hodin.

Cestující ze středních Čech, kteří jezdí za prací do Prahy pravidelně, se v krátké době ocitli v podobné situaci již potřetí. Předchozí případy ale měli na svědomí zloději kovů, kteří odřízli části kabelů a tím ochromili provoz řídicího a zabezpečovacího zařízení na čerstvě zprovozněném úseku takzvaného Nového spojení.