VYBERTE SI REGION

Žena si koupila ojeté auto, úřady jí ho zabavily

Opava – Když si to auto kupovala, nejspíš vůbec netušila, co ji čeká. Dnes, kdy už to ví, by se ojetému peugeotu obloukem vyhnula.

19.8.2010 8
SDÍLEJ:

Při nákupu ojetého auta je nanejvýš vhodné dobře prověřit původ vozidla. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Tento příběh se začal odvíjet před několika dny, kdy sedmadvacetiletá Opavanka přišla ojetinu na dopravní oddělení opavského magistrátu přihlásit do provozu. Úřednice vůz automaticky prolustrovala a byla při tom hodně pozorná.

Automobil byl okamžtě zajištěn

K překvapení a hlavně ke zděšení nové majitelky zjistila, že je uvedený v mezinárodní policejní evidenci jako automobil, který byl před čtyřmi lety ukradený ve Francii. Zjištění si úřednice pro sebe nenechala a policisté peugeot předběžně zajistili.

„Budou zjišťovat, jak bylo ukradeno, kdy, kde a komu, i okolnosti, za kterých bylo novou majitelkou zakoupeno. Zkontrolují také všechna výrobní čísla. Původní majitel bude o nálezu vyrozuměn a záleží pak na jeho rozhodnutí,“ přibližuje mluvčí policie René Černohorský prvotní úkoly v šetření opavských policistů i kriminalistů.

Může podat tresní oznámení

Pokud bude prokázáno, že dotyčná žena vůz koupila v dobré víře bez vědomí o jeho problematickém původu, může jako postižená podat trestní oznámení pro podvod buď na konkrétního prodejce, pokud ho zná, nebo na neznámého pachatele. Případ sedmadvacetileté ženy není nijak ojedinělý. Tak jako ona dopadlo už více lidí.

Vedoucí dopravního odboru opavského magistrátu Jaroslav Vávra si během posledních deseti let vzpomíná ještě na tři podobné případy. Problém je v tom, že motoristický laik nemá při koupi ojetého vozu šanci zjistit, jestli vybraný automobil je čistý, nebo „cinknutý“. Taková zjištění provádějí firmy zaměřené právě na prověřování původu vozů.

Autosalon je jistota

Bližší informace o jejich sídlech by zájemci měli získat na ministerstvu dopravy, případně na ministerstvu vnitra. Hned po vstupu Česka do schengenského prostoru byl systém centrálního registru silničních vozidel na dopravních odborech měst a obcí propojen s dalšími státy Evropské unie pro pátrání po ukradených vozidlech.

„Při přihlašování každého vozu naši úředníci tuto evidenci projíždějí a kontrolují jeho možnou shodnost s pátráním po odcizených automobilech v každé zemi Evropské unie. Pokud zjistí shodu, nahlásí to policii,“ vysvětlil postup Jaroslav Vávra. Sázkou na jistotu je tedy koupě nového vozu přímo z autosalonu. Takové vozidlo má záruku na možné závady a kupec má jistotu, že nepřijde do konfliktu se zákonem.

Autor: Jitka Hrušková

19.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
1

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
27 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies