Je zřejmé, že ať to dopadne jakkoliv, Sobotkova strana musí začít šetřit. Její celkový dluh se totiž nyní pohybuje kolem 550 milionů korun. Její širší vedení už přijalo plán, podle něhož se ČSSD letos uskromní o 46 milionů korun. Na volební kampani chce ušetřit 15 milionů, na provozu a lidech ještě o milion víc. Krajské a okresní organizace přijdou o dva miliony korun. To se například nelíbí hejtmanovi a lídrovi jihočeské kandidátky ČSSD Jiřímu Zimolovi. „Je nepřípustné, abychom prodali Lidový dům v Praze, který je symbolem naší strany. Otázka je, zda to platí 
o ostatních nemovitostech.

My jsme jihočeské sídlo ČSSD výhodně koupili před několika lety a dovedu si představit, že bychom ho prodali a překlenuli těžká léta v nějakém pronájmu," řekl hejtman Zimola Deníku. Navrhuje šetřit na billboardech a neefektivní kampani. „Ořežme rozpočet, kde to lze. Myslím, že voliči jen přivítají, když na ně nebudeme koukat z billboardu na každém rohu. Já jsem jako vždy připraven vzít svoje kolo a jezdit po fotbalových zápasech, bavit se s lidmi na ulici, stadionech, náměstích," říká muž, který ve stranických primárkách získal 65,3 procenta hlasů spolustraníků.

Podle Zimoly stranický aparát není přebujelý. „V našem kraji máme v šesti ze sedmi okresů stranické tajemníky, což jsou styční důstojníci pro první linii, za nimi si naši členové chodí popovídat. Když jim zkrátím úvazky, nebo je propustíme a nahradíme je létajícími tajemníky, administrativu jistě zvládnou, ale lidský rozměr vymizí. Poslanci, senátoři, ministři či hejtmani tu chvíli jsou a pak zase skončí, ale tajemníci fungují desítky let, znají naše straníky, vědí, jak s nimi mluvit. A teď za nimi mám jít a říct jim, že jim zkrátím úvazek proto, že mají v okrese jen 80 členů?" zlobí se Jiří Zimola.

Pomocník z Bruselu

Volební manažer ČSSD, europoslanec Miroslav Poche Deníku řekl, že na kampani se příliš šetřit nebude. „Budeme plošně snižovat výdaje zhruba o patnáct procent a víc zapojíme i kandidáty. V Praze jsme už loni zmenšili počet tajemníků o polovinu a zvládlo se to," uvedl. Krajská kampaň začne 25. června a poběží na celostátní, krajské a lokální úrovni. „Chceme voličům ukázat, co dokázala vláda, 
v níž je ČSSD nejsilnější stranou, a jak si vedli naši hejtmani. Důraz budeme klást na zdravotnictví a dopravní obslužnost. Bezpečnostní otázky ve vztahu k uprchlické krizi nebudou dominantní," sdělil Poche s tím, že věří v úspěch sociální demokracie ve všech 13 krajích.