Společnost Mediatel totiž tento týden spustila na webových stánkách www.zlatestranky.cz a www.3dnavstevy.cz aplikaci, která umožňuje uživatelům prohlédnout si panoramaticky nejenom ulice v centrech měst, ale i virtuálně navštívit vybrané obchody nebo restaurace podél cesty.
„Nechceme už být vnímáni pouze jako vydavatel tištěných Zlatých stránek, ale jako multimediální společnost,“ řekla Deníku generální ředitelka společnosti Mediatel Kimberly Lewis. Spuštění panoramatických prohlídek je přitom vedle dalších funkcí internetového telefonního seznamu, jako například nový způsob vyhledávání kontaktů na lidi a firmy, jednou z cest, jak to dokázat.
V současnosti se lidé po internetu mohou projít centrem Prahy a Brna, Českých Budějovic, Plzně a Olomouce. Zavítat ovšem mohou například i do nákupního centra Palladium na pražském náměstí Republiky. „Vzhledem k tomu, že Češi tráví na internetu stále více času, je důležité, aby měli dostupné informace v co nejatraktivnější podobě,“ odůvodňuje zapojení Palladia jeho marketingová ředitelka Iva Pipotová.
O dalších městech se zatím uvažuje. Bude to však záležet na tom, jaký zájem o službu bude především mezi firmami. „Nafocování, které probíhá 360stupňovou kamerou, i následné zpracování fotek, například vymazání tváří vyfocených lidí či poznávacích značek automobilů, je totiž finančně náročné,“ říká Luboš Čipera z Mediatelu. Vše tedy bude záležet na tom, zda si některá z firem zaplatí nafocení své prodejny či restaurace. Pak bude nafocena i celá ulice, kde sídlí.
Google konkurent
Mediatel není jediný, kdo s podobnou službou nyní přichází. Například Google ji spustil například ve Velké Británii či Spojených státech. Na konci roku by se na jeho stránkách měly objevit i panoramatické mapy českých měst.
Od jara je také možné udělat si internetovou procházku Českem také na stránkách rumunské společnosti www.norc.cz.