VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Spor vyvolala pěší zóna

HRANICE - Hraničtí podnikatelé krachují, protože se k nim turisté nedostanou.

3.10.2007 1
SDÍLEJ:

VEDOU SPOR O DOPRAVNÍ ZNAČKU. Na jediné přístupové cestě k hraničnímu přechodu Ebmath je umístěna značka pěší zóna. To vadí podnikatelům v Hranicích, protože němečtí turisté, kteří jedou autem, raději zastaví hned za hranicemi.Foto: DENÍK/Nataša Šmatová

Mezi podnikateli v Hranicích vyvolala spor značka ´pěší zóna´. Kvůli ní vznikla petice, kterou podepsalo téměř 300 občanů města.

Značka je umístěná na jediné přístupové cestě k městu od hraničního přechodu s Německem. Podnikatelům vadí, že se k nim do centra města nedostanou němečtí turisté, protože by museli přijít pěšky.

„Hraničtí podnikatelé jsou více a více na pokraji krachu, z města se stává opuštěné místo. Vedení města slibuje od roku 1990 otevření hraničního přechodu Ebmath – Hranice a dodnes se nic neudálo,“ stojí mimojiné v textu petice.

Podle stanoviska úředníků nelze cestu od přechodu zprůjezdnit, protože nemá pět metrů, jak určuje zákon. „My jsme obešli všechny silnice v okolí a poctivě jsme je přeměřili. Žádná z nich není širší než čtyři metry čtyřicet,“ zlobí se místní podnikatel Pavel Brda. „Ta dotyčná komunikace určitě měřila původně pět metrů, ale když se asfaltovala, udělali to na šířku mašiny, což je přesně čtyři metry čtyřicet. Je navíc v dobrém stavu a není problém ji rozšířit o šedesát centimetrů. Ani by se to nedotklo kolem stojících stromů,“ míní Brda.

Podle některých lidí je za umístěním značky ´pěší zóna´ podnikatel Zdeněk Pěnkava, který využil situace a odkoupil od města pozemky těsně u hraničního přechodu, aby zde vybudoval restauraci, kadeřnictví a obchod. Cesta vede přes tyto pozemky.

Pěnkava se ale brání. „Když jsme tady začali stavět, tak jsme také měli problémy se na pozemky dostat právě kvůli té dopravní značce, neustále nás kontrolovali policisté,“ říká. „To samé pak bylo se zásobováním. Podařilo se nám ale dosáhnout toho, že sem smí alespoň dopravní obsluha.“

Otevření hranic se podnikatel nebrání. „Samozřejmě jsem pro to, aby se to otevřelo, protože když tady projede denně tři tisíce aut, tak mi stoupnou tržby.“ Zrušení značky ale nepodporuje. Nemá prý zájem na tom, aby mu auta jezdila takzvaně ´pod okny´. „Naše snaha je: pojďme postavit obchvat, ale kousek dál do polí, ať mi to nejezdí těsně kolem restaurace. Tím pádem se ušetří i ty stromy okolo původní cesty,“ vysvětluje.

Spor je zatím bez konce. Text petice odevzdali obyvatelé Hranic na městském úřadě a zaslali na Krajskou správu a údržbu silnic Karlovarského kraje. „Petici jsem vzal na radu města a radní ji podpořili,“ sdělil starosta města Jan Hýbl. „Příští týden ji vezmu na zasedání zastupitelstva a předpokládám, že ji také podpoří. Zároveň jsem požádal Městský úřad v Aši, odbor dopravy o zprůjezdnění komunikace,“ dodal.

3.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
14 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies