VYBERTE SI REGION

Aby cvičení mělo smysl

Praha /VIDEO/ - Rozhodli jste se změnit svůj životní styl a začít se více hýbat? Pak byste měli vědět také to, jak vůbec lidské tělo na zvýšenou fyzickou aktivitu reaguje.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Organismus cvičícího a necvičícího jedince má trochu jiné potřeby.

Abyste v rámci svého snažení dosáhli opravdu „hmatatelných" výsledků, je třeba tyto rozdíly znát, a přizpůsobit tak svému novému životnímu stylu například i formu stravování.

V příštím díle se dozvíte, jak najít tu správnou pohybovou aktivitu ušitou na míru přímo pro vaše tělo.

Pokud si s něčím nevíte rady nebo byste se rádi dozvěděli další informace na téma zdravého životního stylu, najdete je na webové stránce www.denik.cz/fithall.

Ke zhlédnutí jsou zde také praktická videa, která vám pomohou při domácím tréninku.

Několik rad ohledně pohybu:

Než začnete, zahřejte se.

Ztuhlé svaly a klouby tak chráníte před možným zraněním. Vhodná je například jízda na rotopedu či skákání přes švihadlo. V domácích podmínkách můžete zkusit např. pochodování na místě, pár skoků, dřepů, kroužení pažemi a jiné rotační pohyby.

Cvičte pravidelně.

Lepší je cvičit pravidelně a třeba 30 minut obden než jednou za týden třeba dvě hodiny v kuse.

Měřte si úbytek tuku.

Jak nejlépe změřit výsledky svého snažení? Pomocí krejčovského metru! Změřit obvod pasu vám může říct víc než balancování na váze. Pravidelné cvičení přispívá k úbytku tuku a zároveň pomáhá k růstu svalové hmoty, která je paradoxně těžší než tuk.

Správně dýchejte.

Během cvičení dbejte na správné dýchání. Při zatínání svalu zpravidla vydechujte, během uvolňovací fáze následuje nádech.

Nakonec se protáhněte.

Cvičení nejlépe zakončíte protažením svalů neboli strečinkem.

Několik rad ohledně stravy:

Jezte pravidelně.

Pravidelná pohybová aktivita přispívá ke zrychlení metabolismu. Tělo si ale zároveň žádá vyšší přísun energie. Nejlépe ji doplníme kvalitními sacharidy (například ovesné vločky) a bílkovinami (třeba červené maso, ryby).

Necvičte s plným žaludkem.

Nikdy byste neměli cvičit s plným žaludkem. Cvičit nalačno však také není vhodné. Zhruba hodinu před pohybovou aktivitou můžete tělu dodat energii například snědením jablka.

Dodržujte pitný režim.

Během cvičení se také víc potíme. Důležitý je proto dostatečný přísun tekutin a potravin bohatých na vlákninu, která váže vodu. To splní hlavně zelenina a ovoce.

Jezte kvalitní tuky.

V rámci diety se nevyhýbejte ani tukům, které jsou kromě jiného také zdrojem energie. Vybírejte si však jejich kvalitní zdroje, jako jsou ořechy, ryby, olivový olej nebo avokádo.

Zdroj: Fithall

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
5 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies