VYBERTE SI REGION

NA VLASTNÍ KŮŽI: Alpinning šetří kolena i klouby

Představte si aerobik, který provádíte na běžícím páse. Tak se dá popsat alpinning nový druh cvičení, který kombinuje posilovací cviky, chůzi, tanec a běh na páse i různé sestavy z aerobiku. V Ladies Fitness v obchodním centru Plaza jsou na hodině jen samé dámy, jde totiž pouze o ženské fitko.

29.12.2013 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Na vlastní kůži. ALPINNING je tak účinný, protože spojuje dohromady kardio-trénink a fitness, aerobní chůzí a posilování.

Na vlastní kůži. ALPINNING je tak účinný, protože spojuje dohromady kardio-trénink a fitness, aerobní chůzí a posilování.Foto: Jan Pešek

Na hodinu dorazím s mírným zpožděním, takže jsem přišla o rozcvičku a do tréninku se vrhám po hlavě. Cvičitelka mě upozorňuje, že ostatní dámy už jsou rozcvičené: „Připravte se, že teď přijde rychlá chůze a bude to docela záhul," mrká na mě trošku škodolibě, ale s úsměvem.

Šlápnu na šikmý pás a zjišťuji, že se rozjíždí podle mých kroků. Sám nejede. Předcvičující střídá držení rukou i kroky. Dost mi to připomíná aerobik, který je pro mě složitý i na nepohyblivém podkladu.

Spadnu či ne?

Modlím se, abych nešlápla vedle a nespadla dolů. Byl by to trapas, protože na mě zbylo místo v první řadě uprostřed. Ještě, že se pás sám nepohybuje. Po chvíli zjišťuji, že to není zase tak složité. Vlastně je to docela sranda, některé kroky nedávám, takže se u toho i zasměju.

To, co už taková legrace není, je tempo, ve kterém se trénink rozjíždí. Instruktorka ovladačem přepíná samé rychlé diskotékové fláky a většina sestav se dělá dvakrát i třikrát za sebou. Po každé písničce se můžeme napít a půl minuty si oddechnout.

Po půl hodině šlapání a různých sestav už každou minutu koukám na hodiny visící vpravo a zdá se mi, že se ručička vůbec nehýbá.

Mechanického pásu nazvaného alpitrack se můžete držet asi čtyřmi způsoby. U každého kroku nebo sestavy se držíte jinak. V dolní části má pás i několik ploch, na které můžete vystupovat a následně z nich sestupovat, u každého kroku se mění držení rukou.

Tanec i výšplapy

Na pásu se chodí několika rychlostmi, občas se zakopává nebo střídáte různé sestavy. Zábavná je ta, u které uděláte čtyři kroky na páse a další dva vedle pásu na každé straně, nebo výšlapy na plochy nad pásem.

Zrada, ale i celkem sranda nastává, když cvičitelka zavelí, abychom se na pásu otočily zády k zrcadlům a šlapaly. Tady už jsem si tak pevná v kramflecích nepřipadala. Chvilku mi trvá, než pochopím, že když zrychlím, tak pás ujíždí a já z něj skoro padám.

„Ještě nás čeká jedna sestava na páse a jdeme na posilování," povzbuzuje nás paní vpředu.

Pás má i brzdu, takže se lehce změní na šikmou plošinu, na které můžete dělat lehsedy nebo jiné posilovací cviky. Dá se na něm různě protahovat a dokonce dělat i jednodušší kliky.

Z hodiny odcházím s propoceným tričkem, ale dobrým pocitem. Myslím, že jsem to docela zvládla a příště už se třeba tolik nezadýchám a zvládnu hravě všechny kroky.

Tři otázky pro instruktorku Lolitu Tarasenko

Pro každý věk i postavu

Co je na alpinningu zábavné a proč by na něj měly ženy chodit?

Je zábavný, protože dává hodně možností, na alpitracku můžete chodit různými kroky, běhat i tančit. Protože je pás hodně stabilní, procvičíte různými způsoby celé tělo. Můžete použít stroj jako baletní tyč i jako šikmou lavici na břicho. A to všechno s hudbou.

Pro které ženy je určený? Pro koho není vhodný?

Alpinning je skvělý způsob, jak se rychle a zábavně dostat do kondice, zhubnout a zformovat si postavu. Stroj je mechanický, každý může jít svojí rychlostí. Chodí k nám na alpinning cvičit ženy s nadváhou 120 kg, i starší 60 let, takže se hodí pro jakýkoliv věk i jakoukoliv postavu. Protože se alpitrack rozběhne částečně lidskou váhou, minimálně zatěžuje kolena a klouby. Nemůžu říct, pro koho není vhodný, protože lze přizpůsobit cvičení každému, kdo cvičit chce, máme různé trenérky a každá má svůj systém.

Na jaké bázi se u něj hubne, zpevňuje? Jak moc je účinný?

Alpinning je tak účinný, protože spojuje dohromady kardio-trénink a fitness, aerobní chůzí a posilování. Zároveň kontrolujete svůj tep, rychlost a kolik spalujete tuku. Ten spalujete jak během cvičení, tak i díky posilovaní 2-4 hodiny po cvičení. Pocit ovládaní stroje už máte po první hodině, což přidá sebejistotu a spokojenost se sebou.

Autor: Hana Langrová

29.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Do chřtánu vulkánu: geologové kopnou do sopky i příští rok

Cheb – Vyhloubit několik metrů dlouhou štolu a nechat veřejnost nahlédnout do chřtánu vulkánu. To je projekt, na kterém už několik měsíců pracuje Geofyzikální ústav Akademie věd v Praze. Geologové už dokonce část bývalé štoly z 19. století ve vyhaslé sopce Komorní hůrka vyhloubili. Nyní už je jasné, že projekt bude zdárně pokračovat i v příštím roce, kdy na něj Akademická rada Akademie věd věnuje dalších 200 tisíc korun.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Trump vybral za ministra práce šéfa fastfoodového řetězce

Washington - Budoucí americký prezident Donald Trump chce do čela ministerstva práce dosadit ředitele fastfoodového řetězce Andrewa Puzdera. Trumpův štáb to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Puzder stojí v čele společnosti CKE Restaurants Holdings, na volební kampaň newyorského miliardáře přispěl v květnu částkou 150.000 dolarů (3,8 milionu Kč).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies