VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dvě pětiny Čechů mladších 59 let kupují léky online

Praha - Přes dvě pětiny Čechů ve věku 15 až 59 let kupují volně prodejné léky či doplňky stravy přes internet. Vyplývá to z listopadového průzkumu agentury STEM/MARK. Podíl lidí nakupujících léky online se za poslední dva roky podle srovnání průzkumů agentury zdvojnásobil.

14.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Výzkumu se účastnilo 501 lidí ve věku mezi 15 a 59 lety. Volně prodejné léky a doplňky stravy kupuje alespoň někdy 97 procent z nich. A přibližně 45 procent lidí z této skupiny využívá k nákupům internet, nejčastěji lidé s vyšším vzděláním.

Nejčastěji Češi volí nákup léků online kvůli rychlosti a nižším cenám. Z dotázaných, kteří shánějí medikamenty po internetu, zdůvodňovaly volbu online nákupů téměř tři čtvrtiny lidí úsporou času a skoro dvě třetiny úsporou peněz. Nejméně lidí, jen 28 procent, nakupuje léky online proto, že se jim prostě nechce chodit do lékárny. Naopak lidé, kteří nakupují jen v lékárnách, si chválí hlavně možnost, na vše se zeptat a nechat si poradit.

Asi 58 procent příznivců nakupování online shání na internetu vitamíny a minerály. Jen zhruba třetina z nich takto kupuje přípravky na obnovu energie, podporu imunity a léky proti chřipce nebo bolesti. Pouze zhruba pětina lidí kupuje online výrobky pro kloubní a kostní výživu, zlepšení paměti, preparáty na hubnutí či produkty pro zdraví a krásu vlasů a nehtů.

Nejvíce účastníků průzkumu využívá internetovou lékárnu Lékárna.cz - celkem 36 procent dotázaných, kteří kupují léky po internetu. Dalších 13 procent z nich nejčastěji nakupuje prostřednictvím online obchodu řetězce Dr. Max, šest procent lidí používá e-shop Klub zdraví společnosti Walmark a čtyři procenta web DocSimon.cz.

Nejčastějším zdrojem informací o volně prodejných lécích a doplňcích stravy jsou pro Čechy podle STEM/MARK lékárníci nebo známí a příbuzní, od kterých si nechá poradit 39 procent lidí. Doporučením praktického lékaře či informacemi na webech zaměřených na konkrétní přípravky se řídí 34 procent lidí. Nejméně lidí hledá radu v novinách nebo časopisech a u dětských lékařů, konkrétně 15 a 14 procent.

Autor: ČTK

14.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
3 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
20

Počet odpůrců protikuřáckého zákona roste

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Zosnovali spiknutí s cílem zabít severokorejského vůdce Kim Čong-una. Takový důvod uvedla Severní Korea k vydání příkazu „popravy" bývalé jihokorejské prezidentky Pak Kun-hje a šéfa špionů Jižní Koreje I Pjong-hoa. Pchjongjang proto žádá Soul, aby mu oba obviněné vydal.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies