VYBERTE SI REGION

Hubnutí na jaře: správný pohyb a očista těla

Před začátkem letní sezony mají lidé pocit, že je jejich tělo těžké a nevypadá 
v plavkách úplně nejlépe. Je to především nedostatkem sportu, kterému v zimě většinou nevěnujeme příliš pozornosti, a také vyšší kalorickou stravou. Jedinou možností, jak se dostat zpátky do kondice, shodit přebytečná kila a cítit se dobře, je kombinace zdravé nízkotučné stravy 
s pravidelným pohybem.

19.4.2015
SDÍLEJ:

Nejlepší je, když se člověk rozhodne pro změnu a podpoří ho v tom jeho partner nebo kamarádka. Cvičení pak jde lépe a můžou spolu zajít i do wellness.Foto: DENÍK/Jan Karásek

„Ideálním začátkem shazování kil by tedy pro vás mohlo být například vstupní vyšetření In Body, na jehož základě se lépe a hlavně cíleně sestaví cvičební plán, který opět má větší šanci na úspěch. Díky tomu možná zjistíte, že to s tukovými zásobami nabranými přes zimu není zase tak horké, ale možná jenom zadržujete hodně vody v těle, nebo jste ztratili svalovou hmotu, což ve vás vzbuzuje pocit mohutnosti,“ myslí si trenér fitness 
Lukáš Kverka z Aquapalace Praha.

Cvičení musí bavit

Důležité je, aby si lidé zvolili sport, který je bude bavit. Muži dávají přednost spíše posilovacím strojům, ženy zase preferují běhání v kardio zóně, protahovací cviky nebo lekce aerobiku.

„Uvědomte si, že každé cvičení je náročné na určité svalstvo a je třeba zvážit vaše osobní dispozice. Například procházka, při níž jdete rychle, abyste se trochu zapotili, plavání nebo cyklistika jsou sporty vhodné pro kohokoliv. Plavání navíc procvičuje většinu hlavních svalových skupin,“ doporučuje Kverka.

Běhání nebo aerobik může být náročnější pro klouby. Tyto sporty nejsou moc vhodné pro lidi se srdečními chorobami, bolestmi zad, kolen nebo kotníků.

První sluneční dny jsou vhodné pro správné nastartování hubnutí a očistu. Různé procedury pomůžou organismu odbourat stres, který způsobilo ještě nedávné zamračené počasí.

„Uvolnění od stresu je nelepší v sauně či při blahodárné masáži. Wellness nás učí odpočívat a oprostit se od každodenních starostí. Harmonie těla i duše, odpočinek, po kterém se člověk cítí jako znovuzrozený. I to je význam slova wellness,“ tvrdí Dagmar Pecinová, PR manažerka Aquapalace Praha.

Jarní očista

V prvních jarních dnech můžou zájemci zvolit regenerační kúru zaměřenou na očistu a zdraví celého těla, které přinesou rovnováhu a energii pokožce, zároveň však procedury mají pozitivní účinky proti stresu a napětí.

Speciální procedura, která se na začátek jara hodí, je například Hammam. Součástí je prohřátí, peeling, pěna a olejová regenerace pokožky. „Místnost je vybavena speciálním masážním stolem, kde se po dokonalém prohřátí a prokrvení celého těla provádí peeling celého těla, mýdlová masáž a regenerace pokožky jemným olejem,“ upřesňuje Pecinová.

Programy wellness jsou vhodné pro každého, kdo klade důraz na zdravý životní styl, vyrovnanost své osobnosti, i pro toho, kdo chce zpomalit vliv přibývajících let.

Pro správné saunování je potřeba dodržovat 10 zásadIlustrační fotoPřestože sauny patří mezi obecně velmi oblíbenou zábavu, aby byl efekt relaxace naprosto dokonalý, je potřeba znát pravidla a způsob, jak nejlépe poskytnout svému tělu maximální uvolnění a očistu od škodlivin.

1. Před každým vstupem do sauny setřete vodu 
z povrchu těla .

2. Do prohřívárny si vezměte jen prostěradlo či osušku, na kterou si sednete nebo lehnete. Při saunování je nevhodné sedět způsobem jako na židli - hrozí riziko závratí nebo bolesti hlavy.

3. V saunách můžete dýchat pouze nosem, ale také ústy. Při pocitu pálení vzduchu při dýchání můžete překrýt nos i ústa dlaní. Dýchejte frekvencí, jak jste běžně zvyklí.

4. Po uplynutí doporučené doby saunování nebo při pocitu pálení ušních boltců, špičky nosu či bradavek opusťte saunu.

5. Při pocení můžete velmi lehce hladit a otírat povrch těla, což pomáhá otevírat kožní póry a vyplavovat nečistoty z kůže.

6. Opláchněte se pod sprchou a ochlaďte v bazénu - pozvolným ponořováním, nikoli skokem! Pokud možno i s hlavou nebo alespoň po zátylek.

7. V bazénu sledujte průběh tří fází v celkové délce cca 2 až 5 minut: nejprve se dostaví pocit chladu, poté začnete cítit tepelnou pohodu, v poslední fázi, kdy opět nastoupí pocit chladu, bazén opusťte a vraťte se do sauny.

8. Proceduru teplo - chlad opakujte alespoň třikrát. Po posledním ochlazení se opláchněte vlažnou vodou (nepoužívejte už mýdlo) a zabalte se do osušky, koupacího pláště či županu.

9. Po saunování přejděte zabalení a osušení alespoň na 20 minut relaxovat do odpočívárny. V této fázi nezapomeňte řádně doplnit tekutiny. Vhodný je chlazený čaj, minerálka nebo vybrané isotonické sportovní nápoje.

10. Pokud jste saunování prováděli správně, budete se cítit příjemně uvolnění a unavení. Blahodárné účinky ovšem zruší konzumace alkoholu nebo kouření.

Autor: Pavla Janoušková Mgr.

19.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies