Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak zatočit s únavou

Základem je dopřát si dostatek pravidelného pohybu a pestrou stravu plnou vitamínů. Někdy pomůže třeba jen zvolnit tempo a nesnažit se stihnout všechno za každou cenu.

13.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/DPA

Odlehčete jídlo

S únavou a oslabenou imunitou můžete bojovat správným jídlem. Na jaře je potřeba posílit dráhu jater a žlučníku, které potřebují kyselé chutě. Do jídelníčku přidejte jarní cibulku, bílou ředkev, kopřivy, citrusové plody nebo kvašenou zeleninu (pickles). Vynechejte tučná, smažená a kořeněná jídla, omezte maso a uzeniny. Místo toho si dopřejte více zeleninových salátů se špenátem, rukolou nebo řeřichou. Zelené saláty a bylinky obsahují vitaminy C a B, které prospějí vaší imunitě.

Zdraví ze sluníčka

K únavě a častým nachlazením vede i nedostatek vitamínu D. Jeho hladinu můžete zvýšit delším pobytem na sluníčku a také stravou. Dopřejte si pravidelně ryby nebo játra a vaječný žloutek, nevynechávejte ani mléko. Vyzkoušet můžete i potravinové doplňky s vitamínem D.

Pohybem proti stresu

Proti stresu pomáhá pohyb, tím lépe, pokud si ho dopřejete na čerstvém vzduchu a v blízkosti přírody (lesů a vody), která je sama o sobě zdrojem energie. Vzduch vám pročistí hlavu a pohyb rozproudí krev v těle a vyplaví hormony štěstí. Na potlačení stresů jsou vhodná relaxační cvičení například tai-chi nebo čchi-kung, vyzkoušet můžete také meditaci, nejlépe také v přírodě. Pomocí cvičení zharmonizujete vaše tělo a myšlenky.

Otužování

Ranní sprška studenou vodou vás postaví na nohy. A pokud trpíte bolestmi zad, máte vysoký krevní tlak nebo jste náchylní k virózám, je pro vás otužování to pravé. Začněte se sprchovat vlažnou vodou od nohou směrem k hlavě a pomalu ubírejte teplou a přidávejte studenou vodu. Sprchujte se zhruba 3 minuty.

Zkuste úplně přepnout

Prospěje vám také změna činností, která vás rozptýlí od každodenního stereotypu. Duševní hygienou může být takřka cokoliv, co si již dlouho odpíráte – kino, kadeřnice, lahodná masáž, návštěva cukrárny nebo jen delší spánek.

Autor: Lenka Vašková

13.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kim Čong-un a Donald Trump
1 11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, reagovaly

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

DOTYK.CZ

Levi Strauss: modrá je dobrá, hlásil jeho vynález

Löb Strauss naplňoval stereotypy o židech. Byl podnikavý, v byznysu mazaný a nadevše dbal o svou značku. Německo-židovský imigrant, který v roce 1853 v San Francisku rozjel výrobu džín, skonal před 115 lety. Proč se džínám říká „džíny“? Proč je denim „denim“, a jak se Strauss k nesmrtelné džínovině dostal? Jednu z odpovědí podá i omyl jisté textilky v moravském Bruntále.  

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení