VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cviky, které vás dostanou po porodu do formy

Praha - Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek je osm až čtrnáct kilogramů, často však ženy přiberou více. Po porodu mohou být se svou postavou nespokojené a budou chtít nadbytečné kilogramy shodit.

22.11.2012 2
SDÍLEJ:

Pokrčte nohy do podřepu. Pupík mírně tlačte proti páteři. Záda jsou rovná, váha je spíše na patách. Opakujte patnáctkrát.Foto: Žij zdravě

Kromě zdravého jídelníčku by do svého programu měly postupně zařadit i pravidelný pohyb. Ten napomůže také lepšímu zotavení v šestinedělí.

Co jde samo a co ne

Ačkoliv žena v šestinedělí přirozeně hubne, bez pohybové aktivity se po porodu do kondice nedostane. „Maminky by měly postupně začít cvičit již v prvních dnech po porodu. Nejen kvůli své postavě a kilogramům navíc, ale i proto, aby své tělo zpevnily, posílily svaly pánevního dna a zabránily problémům spojeným s nesprávným držením těla," říká Renata Větrovská, odborná poradkyně projektu Žij zdravě a rekondiční instruktorka.

„K dosažení původní váhy je třeba cvičit pravidelně alespoň 30 minut denně a být trpělivá. Každá žena totiž hubne jiným tempem," dodává poradkyně.

Čím dřív, tím líp

S jednoduchým cvičením by měly maminky začínat již první den po porodu. Jde o speciální cviky na prokrvení dolních končetin například kroužení nohou v kotníku, pokrčení nohou v kolenním a kyčelním kloubu sunutím po podložce. Dále mohou provádět cílená dechová cvičení položit ruce na bříško nebo na dolní žebra a snažit se dýchat pod ruce a jakoby do stran. Tyto cviky mohou maminky provádět v každé volné chvilce, nejméně však třikrát denně po dobu přibližně 5 minut.

Další cviky by měla maminka zvládnout zhruba pátý den po porodu, tedy po příchodu domů z porodnice. Mezi ženami však existují značné rozdíly, které souvisejí s jejich dřívější kondicí i průběhem samotného porodu. Důležité je proto při cvičení bedlivě naslouchat svému tělu a zpočátku příliš nepřetěžovat břišní svalstvo. „Jestliže se novopečená maminka na cvičení necítí nebo má nějaké pochybnosti, měla by se vždy poradit se svým ošetřujícím lékařem," doplňuje Renata Větrovská.

Příklady cviků

Cvičit je možné i při procházkách s kočárkem. Například hýžďové svaly a svaly stehen posílí výpady. Maminka se postaví za kočárek, obě ruce se drží madla. Střídá výpady vzad pravou a levou nohou. V kolenním i kyčelním kloubu udržuje pravý úhel. Hlídá si vzpřímené držení těla a neprohýbá se v bedrech. Výpady opakuje 8x s každou nohou.

Střed těla lze posílit při sešlápnutí brzdy kočárku. Žena se postaví za kočárek a zpevní střed těla. Pupík tlačí proti páteři a kostrč směrem k zemi. Jednou nohou dělá pohyb, jakoby chtěla sešlápnout brzdu na kočárku. Vědomě ale tento pohyb brzdí nebo si představuje pohyb opačný. Při zvedání nohy z brzdy to zkouší opačně. Pokud se cvik dělá správně, ucítí žena velkou aktivitu svalů v oblasti břicha. Opakuje totéž čtyřikrát každou nohou.

Svaly pánevního dna si můžete posílit také s naším videem:

Zdroj: fithall.cz

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

22.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Úterní tragická dopravní nehoda u Chvojence. Řidič osobního vozu narazil do stromu, osudným se mu staly byrely s naftou, které vezl.
AKTUALIZOVÁNO
7

Řidič sjel ze silnice, po nárazu do stromu ho rozdrtil sud

Exploze na koncertě v Manchesteru
AKTUALIZOVÁNO
27 9

Smrt 22 lidí. K útoku v Manchesteru se přihlásil Islámský stát

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Comeback Kvitové se blíží. Bude hrát už v Paříži?

/VIDEO/ Doba návratů? Jen den poté, co svůj návrat na kurty oznámila bývalá světová jednička Viktoria Azarenková (po mateřské pauze plánuje hrát Wimbledon), se výrazně přiblížil i comeback další tenisové hvězdy – Petry Kvitové.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Změny na STK: Dovozové kontroly se ruší, emise se budou fotit

Regionální Deník pro vás ve spolupráci s odborníky z Profesní komory STK, Autoklubu ČR a ÚAMK připravil motoristický seriál „Změny na STK & Jedeme na dovolenou 2017". Každé úterý až do prázdnin najdete v Deníku přehled chystaných změn a rady, na co si dát pozor při prázdninovém cestování. Dnes začínáme novinkami při registraci aut a přehledem úkonů na STK a základními radami.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies