VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cviky, které vás dostanou po porodu do formy

Praha - Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek je osm až čtrnáct kilogramů, často však ženy přiberou více. Po porodu mohou být se svou postavou nespokojené a budou chtít nadbytečné kilogramy shodit.

22.11.2012 2
SDÍLEJ:

Pokrčte nohy do podřepu. Pupík mírně tlačte proti páteři. Záda jsou rovná, váha je spíše na patách. Opakujte patnáctkrát.Foto: Žij zdravě

Kromě zdravého jídelníčku by do svého programu měly postupně zařadit i pravidelný pohyb. Ten napomůže také lepšímu zotavení v šestinedělí.

Co jde samo a co ne

Ačkoliv žena v šestinedělí přirozeně hubne, bez pohybové aktivity se po porodu do kondice nedostane. „Maminky by měly postupně začít cvičit již v prvních dnech po porodu. Nejen kvůli své postavě a kilogramům navíc, ale i proto, aby své tělo zpevnily, posílily svaly pánevního dna a zabránily problémům spojeným s nesprávným držením těla," říká Renata Větrovská, odborná poradkyně projektu Žij zdravě a rekondiční instruktorka.

„K dosažení původní váhy je třeba cvičit pravidelně alespoň 30 minut denně a být trpělivá. Každá žena totiž hubne jiným tempem," dodává poradkyně.

Čím dřív, tím líp

S jednoduchým cvičením by měly maminky začínat již první den po porodu. Jde o speciální cviky na prokrvení dolních končetin například kroužení nohou v kotníku, pokrčení nohou v kolenním a kyčelním kloubu sunutím po podložce. Dále mohou provádět cílená dechová cvičení položit ruce na bříško nebo na dolní žebra a snažit se dýchat pod ruce a jakoby do stran. Tyto cviky mohou maminky provádět v každé volné chvilce, nejméně však třikrát denně po dobu přibližně 5 minut.

Další cviky by měla maminka zvládnout zhruba pátý den po porodu, tedy po příchodu domů z porodnice. Mezi ženami však existují značné rozdíly, které souvisejí s jejich dřívější kondicí i průběhem samotného porodu. Důležité je proto při cvičení bedlivě naslouchat svému tělu a zpočátku příliš nepřetěžovat břišní svalstvo. „Jestliže se novopečená maminka na cvičení necítí nebo má nějaké pochybnosti, měla by se vždy poradit se svým ošetřujícím lékařem," doplňuje Renata Větrovská.

Příklady cviků

Cvičit je možné i při procházkách s kočárkem. Například hýžďové svaly a svaly stehen posílí výpady. Maminka se postaví za kočárek, obě ruce se drží madla. Střídá výpady vzad pravou a levou nohou. V kolenním i kyčelním kloubu udržuje pravý úhel. Hlídá si vzpřímené držení těla a neprohýbá se v bedrech. Výpady opakuje 8x s každou nohou.

Střed těla lze posílit při sešlápnutí brzdy kočárku. Žena se postaví za kočárek a zpevní střed těla. Pupík tlačí proti páteři a kostrč směrem k zemi. Jednou nohou dělá pohyb, jakoby chtěla sešlápnout brzdu na kočárku. Vědomě ale tento pohyb brzdí nebo si představuje pohyb opačný. Při zvedání nohy z brzdy to zkouší opačně. Pokud se cvik dělá správně, ucítí žena velkou aktivitu svalů v oblasti břicha. Opakuje totéž čtyřikrát každou nohou.

Svaly pánevního dna si můžete posílit také s naším videem:

Zdroj: fithall.cz

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

22.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Pokus o puč ve Venezuele
1 10

Venezuelská krize: policista ve vrtulníku zaútočil na Nejvyšší soud

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies