VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cviky, které vás dostanou po porodu do formy

Praha - Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek je osm až čtrnáct kilogramů, často však ženy přiberou více. Po porodu mohou být se svou postavou nespokojené a budou chtít nadbytečné kilogramy shodit.

22.11.2012 2
SDÍLEJ:

Pokrčte nohy do podřepu. Pupík mírně tlačte proti páteři. Záda jsou rovná, váha je spíše na patách. Opakujte patnáctkrát.Foto: Žij zdravě

Kromě zdravého jídelníčku by do svého programu měly postupně zařadit i pravidelný pohyb. Ten napomůže také lepšímu zotavení v šestinedělí.

Co jde samo a co ne

Ačkoliv žena v šestinedělí přirozeně hubne, bez pohybové aktivity se po porodu do kondice nedostane. „Maminky by měly postupně začít cvičit již v prvních dnech po porodu. Nejen kvůli své postavě a kilogramům navíc, ale i proto, aby své tělo zpevnily, posílily svaly pánevního dna a zabránily problémům spojeným s nesprávným držením těla," říká Renata Větrovská, odborná poradkyně projektu Žij zdravě a rekondiční instruktorka.

„K dosažení původní váhy je třeba cvičit pravidelně alespoň 30 minut denně a být trpělivá. Každá žena totiž hubne jiným tempem," dodává poradkyně.

Čím dřív, tím líp

S jednoduchým cvičením by měly maminky začínat již první den po porodu. Jde o speciální cviky na prokrvení dolních končetin například kroužení nohou v kotníku, pokrčení nohou v kolenním a kyčelním kloubu sunutím po podložce. Dále mohou provádět cílená dechová cvičení položit ruce na bříško nebo na dolní žebra a snažit se dýchat pod ruce a jakoby do stran. Tyto cviky mohou maminky provádět v každé volné chvilce, nejméně však třikrát denně po dobu přibližně 5 minut.

Další cviky by měla maminka zvládnout zhruba pátý den po porodu, tedy po příchodu domů z porodnice. Mezi ženami však existují značné rozdíly, které souvisejí s jejich dřívější kondicí i průběhem samotného porodu. Důležité je proto při cvičení bedlivě naslouchat svému tělu a zpočátku příliš nepřetěžovat břišní svalstvo. „Jestliže se novopečená maminka na cvičení necítí nebo má nějaké pochybnosti, měla by se vždy poradit se svým ošetřujícím lékařem," doplňuje Renata Větrovská.

Příklady cviků

Cvičit je možné i při procházkách s kočárkem. Například hýžďové svaly a svaly stehen posílí výpady. Maminka se postaví za kočárek, obě ruce se drží madla. Střídá výpady vzad pravou a levou nohou. V kolenním i kyčelním kloubu udržuje pravý úhel. Hlídá si vzpřímené držení těla a neprohýbá se v bedrech. Výpady opakuje 8x s každou nohou.

Střed těla lze posílit při sešlápnutí brzdy kočárku. Žena se postaví za kočárek a zpevní střed těla. Pupík tlačí proti páteři a kostrč směrem k zemi. Jednou nohou dělá pohyb, jakoby chtěla sešlápnout brzdu na kočárku. Vědomě ale tento pohyb brzdí nebo si představuje pohyb opačný. Při zvedání nohy z brzdy to zkouší opačně. Pokud se cvik dělá správně, ucítí žena velkou aktivitu svalů v oblasti břicha. Opakuje totéž čtyřikrát každou nohou.

Svaly pánevního dna si můžete posílit také s naším videem:

Zdroj: fithall.cz

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

22.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
AKTUALIZOVÁNO
3

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Věra Jourová
11 30

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek patří mezi favority, na medaili v sobotu nedosáhnul

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies