VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na kolo jedině s helmou!

Cyklisté jsou podle děčínských záchranářů stále nezodpovědní a nenosí ochrannou přilbu. „Úraz hlavy je mezi cyklisty přitom jeden z nejčastějších. Pokud hlavu nechrání kvalitní helma, mohou být následky fatální,“ varoval vedoucí lékař děčínské záchranky Petr Matiášek. V osmdesáti procentech případů si cyklisté zaviní úraz sami.

19.7.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

„Když pominu alkohol, což je příčina kolizí asi u pětiny případů, jsou nejčastějšími viníky uklouznutí na štěrku, terénní nerovnost a nepřizpůsobení rychlosti jízdy povaze terénu,“ vypočítal Matiášek. Dodal, že přibližně polovina sezónních cyklistů helmu nepoužívá, u dětí je to naštěstí jiné, jejich zdraví rodiče chrání.

„Možná je role přilby přeceňovaná. Je pravda, že dokáže zabránit těžkým úrazům hlavy, ale jsou úrazy, například krční páteře, před nimiž neochrání. Přesto je nutné ji používat,“ podotkl lékař.

Jak "sedí" správně helma

Přednosti kvalitní přilby vyzdvihují profesionální cyklisté. „Kvalitní přilba je základ, bez ní bych na kolo nevyrazil. Je jasné, že za kvalitu si člověk připlatí, ale co je dražší, než vlastní život,“ uvedl děčínský cyklista Ondřej Smíšek. Dodal, že je důležité mít helmu na hlavě správně připevněnou. Pásek pod bradou by měl být řádně dotažený, helma musí na hlavě pevně sedět a v případě, že je opatřena štítkem, tak ten nesmí bránit ve výhledu. „Z nekvalitní helmy se většinou při pádu odloupne vrchní skořepina, samotný polystyren pak hlavu příliš neochrání,“ vysvětlil Smíšek.

V době letních prázdnin také vzrůstá počet dětských pacientů, nejčastěji utrpí úraz na kole chlapci od 10 do 14 let. „Rodiče by měli poučit potomky o zásadách bezpečné jízdy a vybavit je přilbou a chrániči,“ uvedla děčínská policejní preventistka Petra Trypesová.

Důležité je podle ní, aby dítě bylo na silnici vidět. Dítě na kole se pohybuje na okraji zorného pole řidičů, proto musí mít oblečení co nejbarevnější, opatřené barevnými nášivkami či odrazkami. „Pro upoutání pozornosti řidičů už zdálky by mělo mít dítě vzadu na kole praporek na tyčce,“ poradila Trypesová.

Kolo nejen malého cyklisty, by mělo být vybaveno předním bílým světlem a odrazkou, zadním červeným světlem a odrazkou a oranžovými odrazkami na paprscích kol.

Děčínští dopravní policisté evidují od začátku letošního roku už patnáct dopravních nehod cyklistů.

Autor: Michaela Hlinková

19.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies