VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Neutrácejte za fitness centra! Zhubnout můžete i doma

Praha - Léto a plavková sezona jsou sice za námi, ale vylepšovat postavu a cítit se fit můžete i na podzim. Deník ve spolupráci s portálem Fithall.cz pro vás připravil seriál o zdravém životním stylu, kde najdete řadu užitečných rad a odkazů.

3.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Pokud se spolu s námi rozhodnete žít zdravě, po čase zjistíte, že se cítíte přinejmenším stejně dobře, jako když si pořídíte nové, skvěle padnoucí šaty. Jenže s tím rozdílem, že oblečení se časem okouká a opere. Vy však svému tělu prokážete celoživotní službu. Seriál Fit s Deníkem právě startuje.

ZAČNĚTE OD HLAVY

Možná si ani neuvědomujete, jak velký vliv na hubnutí má psychika. Pokud se vám nedaří dosáhnout vysněných proporcí, možná za to může právě vaše hlava.

Zamyslete se nad tím, jak jste na tom vy. Cítíte se vyrovnaní? Pokud ne, kámen úrazu může být právě vaše psychická nevyváženost.

ZEPTEJTE SE SAMI SEBE

Nejprve si promyslete, proč vlastně chcete zhubnout. Je to kvůli zdraví, nebo vylepšení postavy? V klidu a s rozmyslem si sepište všechny pozitivní a negativní stránky hubnutí. Prvotní nadšení bývá totiž zrádné. Nezhubnete mávnutím proutku.

Cesta, po které se chcete vydat, je trnitá a často budete mít nutkání z ní sejít. Mějte pevnou vůli a držte se svého snu. Lepší pocit ze sebe sama bude tou nejlepší odměnou. Uvidíte.

ZVOLTE SPRÁVNÝ ČAS

Máte-li nějaké stresy v soukromém životě nebo v práci, pak s redukcí váhy vyčkejte do období, než se vše urovná a problémy v této oblasti vyřešíte. Nemyslete si, i na boj s přebytečnými kilogramy potřebujete dostatek síly, a tu právě v krizovém období nemáte na rozdávání. S hubnutím můžete začít, až se budete cítit psychicky a fyzicky v pohodě.

STANOVTE SI CÍL

Abyste byli v redukci váhy úspěšní, stanovte si cíl, o kolik kilogramů chcete zhubnout. Optimální úbytek na váze týdně je u zdravých jedinců půl až jeden kilogram. Váš cíl by proto měl být reálný, a tedy dosažitelný.

Přemrštěné požadavky jsou jen demotivující. I kdyby se vám podařilo během krátké doby výrazně zhubnout, hrozí vám takzvaný jojo efekt. Shozené kilogramy nabudete zpět stejně rychle, jako jste je dostali dolů.

Abyste svoje předsevzetí dodrželi, zkuste si něco slíbit za odměnu. Například když zhubnete, koupíte si něco pěkného, co byste si za normálních okolností nedopřáli, nebo si naplánujte cestu k moři, výlet do hor a podobně.

NAUČTE SE JÍST

Někteří lidé zahánějí stres jídlem, neboť je uklidňuje a odpuzuje nepříjemné myšlenky. Jiní neustále spěchají a zrovna tak rychle se stravují. Jenže pocit sytosti určuje nejprve mozek. Pokud jídlo zhltnete příliš rychle, signál do mozku se dostane se zpožděním a vy mezitím máte pocit, že jste stále hladoví, a cpete se dál. Díky tomu zkonzumujete daleko více potravy, než byste potřebovali. Naučte se proto jíst zvolna, pomalu a jídlo dlouho žvýkejte.

Na talíř si dejte pouze průměrnou porci. Neobklopujte se různými sušenkami a brambůrkami, nemějte jídlo na dosah. Cítíte-li psychické vypětí a máte-li potřebu něco sníst, vezměte si kůrku chleba, celozrnné krekry, mrkev nebo okurku.

NAJDĚTE SI ČAS

Mnoho lidí se sportu věnuje jen příležitostně. Jejich pracovní nasazení je tak velké, že na pohybové aktivity jim už nezbývá čas ani energie. Jenže právě pohyb pomůže fyzickou únavu a psychické vyčerpání zahnat. Začněte zvolna, bez pocitu toho, že „něco musíte". Zkuste cvičit třeba doma.

Nemusíte shánět různá fitness centra, platit permanentky nebo někam docházet. Stačí, když si vyhledáte portál www.fithall.cz, kliknete na rubriku „cvičení" a vyberete si cviky podle své potřeby.

Najdete tam například bosu, pilates, strečink, kick box, jógu a další. Máte-li doma miminko či batole, hodit se vám budou i rady pro maminky. Za vyzkoušení určitě stojí i strečink na židli, který si můžete vyzkoušet přímo u vašeho počítače. Tak neváhejte a cvičte s námi!

V příštím díle se dozvíte, jak postupně začít se cvičením.

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
10 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

Jak brexit proměnil Británii? Katastrofické scénáře ekonomů se nenaplnily

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

DOTYK.CZ

Babiš chce v Praze Muchovo muzeum. Není to priorita, oponuje Krnáčová

Jeden z úvodních projevů pátečního dne mezinárodní konference o urbanistice reSite přednesl Andrej Babiš. Oznámil v něm, že chce v Praze Muchovo muzeum, které by se stalo stánkem pro Slovanskou epopej. Primátorka Andrea Krnáčová mu vzápětí oponovala, že Praha musí řešit jiné věci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies