VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Posilte imunitu vašich dětí

A máme tady zase podzim. Čas, kdy začínají "řádit" bacily a viry. Čas, který je pro dětský organizmus těžkou zkouškou. Imunita dětí, které se pohybují v kolektivech vrstevníků, je tak denně prověřována. Co můžete udělat proto, aby právě vaše dítě náporů nemocí odolalo?

20.9.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Reklama VITARFoto: VITAR

1) Pozor na únavu. Pro dítě je důležitá nejen činnost, ale také dostatečný odpočinek. Nutný je přiměřeně dlouhý spánek, aby se dítě ráno budilo odpočinuté. Nezatěžujte dítě přemírou kroužků a dalších aktivit. I přes den potřebuje čas, kdy může relaxovat.

2) Eliminujte stres. I děti mají své malé starosti, navíc se na nich může projevit krizová situace v rodině. Snažte se proto, aby na ně nedoléhaly stresové a konfliktní situace, najděte si čas na pozitivní diskusi. Nemějte na dítě přehnané nároky.

3) Pohyb na čerstvém vzduchu. Přestože není ideální počasí, dítě by mělo mít možnost každý den se "proskotačit". Z každého nemůže být vrcholový sportovec, ale pravidelný pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu je pro dítě důležitý. Co třeba jít pouštět draka? Nebo se vydat na společnou procházku? Posílíte nejen zdraví, ale i vzájemné pouto s dítětem.

4) Dbejte na hygienu. Možná vám to přijde banální, ale i taková drobnost, jako návyk dítěte na pravidelné mytí rukou po příchodu domů a před jídlem může pomoci k jeho odolnosti vůči nemocem.

5) Pitný režim. Jeho dodržování je také velmi důležité. Dítě by mělo pít dříve, než zaznamená výrazný pocit žízně doprovázený únavou nebo bolestí hlavy. Že by součástí pitného režimu neměly být sycené, slazené a colové nápoje, snad netřeba připomínat.
Nejvhodnější je neperlivá voda, případně ředěné ovocné šťávy či slabé čaje.
Náš tip: Revital Multivitamin KIDZ - šumivé tablety, ze kterých připravíte lahodný malinový nápoj s 11 vitaminy a vápníkem.

6) Správná a pravidelná strava. Přemýšlejte nad tím, jaké jídlo dítěti dáváte. Jeho strava musí obsahovat vyvážený poměr mikro- i makroživin. Do jídelníčku zařaďte zakysané mléčné výrobky, libové maso včetně ryb, luštěniny, nezapomínejte na zeleninu a ovoce. Pro děti nejsou vhodné uzeniny, tučná a smažená jídla, fastfood, přemíra sladkostí. Naučte dítě jíst pravidelně a nevynechávat jídla, zejména snídaně a dopolední svačiny.

7) Doplňujte vitaminy. Pokud si nejste jistí, zda strava dítěte obsahuje dostatek vitaminů nebo pokud vaše dítě odmítá ovoce a zeleninu, doplňte možný deficit vitaminovými přípravky určenými pro děti, a to hlavně v podzimním a zimním období.
Náš tip: Multivitamin Revital Malé hvězdy obsahuje kromě deseti základních vitaminů také kolostrum, unikátní přírodní látku, která se podílí na budování imunity. Tablety mají příjemnou ovocnou chuť, která děti zaujme.

U dítěte, které pravidelně navštěvuje kolektiv, se v zimním období nějaké té nemoci asi nevyhnete. Pokud se ale budete řídit našimi radami, mohli byste situaci udržet v rozumné míře.

20.9.2010
SDÍLEJ:
Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies