VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pošklebky od ostatních dětí? I kvůli oblečení, nadváze a chlupům

Nejčastější posměšky prý mezi dětmi a teenagery vyvolává oblečení z tržnice. Spolužáci se však shazují i kvůli profesi rodičů, vyšší váze a dokonce ochlupení.

23.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Vyběhnout bez dlouhého rukávu si na trávník můj syn netroufá. Kvůli chlupatým předloktím je totiž terčem jedovatých poznámek nejen protihráčů, ale také členů vlastního týmu," povzdechla si sedmatřicetiletá Martina, která žije v obci poblíž Prostějova.

Přišlo jí divné, proč se její syn – fotbalista, i v parném létě halil do dlouhého trika.

„Uhodila jsem na něj a prozradil, že si z něho kluci dělají kvůli chlupům na rukou srandu. Nesl to tak těžce, že po mně chtěl, abych mu předloktí oholila," krčí rameny Martina s tím, že syn nakonec přestal do oddílu chodit.

Patří snad dnes mezi klienty kosmetických salónů nabízejích depilaci i chlapci? „Ke mně zatím nikdo takový nepřišel," reagovala prostějovská kosmetička Inna Bráchová. Ani Agáta Abrahámová dosud takového zákazníka neměla.

„Chodí až dívky v teenagerském věku," zmínila se.

S pošklebky kvůli ochlupení se ve své praxi dosud nesetkal ani vedoucí odboru školství, kultury a sportu prostějovského magistrátu František Říha. Zato si vybavil jiný, opravdu nezvyklý případ.

„Kdysi spolužáci jednoho z prostějovských dětí zjistili, že jeho maminka nabízí erotické služby. Ten kluk to tehdy od nich opravdu pořádně schytal," řekl Říha.

Uniformy jako řešení?

Doba dle jeho slov přináší značné sociální rozdíly, proto jsou úsměšky nejvíc směřované k hodnotě oblečení.

„Kvůli řečem ve školách – ty máš věci ze stánku a já značkové – bych byl obhájcem uniforem," nechal se Říha slyšet.

Ivana Vybíralová, vedoucí Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v Prostějově, potvrzuje, že nejčastější posměšky ve školách směřují k sociální situaci rodin, která se zobrazuje především právě na oblečení.

„Za pošklebky ale bývá i barva pleti a nadváha," zmínila se.

Šéf prostějovského školství František Říha zdůraznil, že zárodky chování, které ohrožuje důstojnost druhého člověka, je nejlepší zarazit hned na začátku. A právě o to se dle jeho slov všichni učitelé snaží.

Autor: Radim Havlík

23.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies