VYBERTE SI REGION

Rozhýbejte svaly i klouby na vodním aerobiku

Bolí vás celé tělo nebo potřebujete jen zhubnout a zregenerovat? Pokud se vám zdá náročné cvičení na suchu v posilovně, zkuste vodní aerobik. Lekce je stejně intenzivní, ale v bazénu šetříte klouby a příjemně se osvěžíte!

9.5.2011 1
SDÍLEJ:

O aquareobic je v České Lípě velký zájemFoto: Deník/Petr Jeník

Vodní aerobik se vyvinul z rehabilitačního cvičení, kterému se oddávali pacienti s bolestmi pohybového aparátu i sportovci, kteří potřebovali zregenerovat unavený organismus. Ve vodě se lépe cvičí i obézním lidem, kteří jsou v ní odlehčení a díky tomu zvládnou i cviky, které by pro ně byly v jiném prostředí neproveditelné.

Cvičí se v bazénu s vlažnou vodou při hudbě. Během jedné lekce instruktor zadává sérii různě rychlých pohybů, díky kterým si procvičíte všechny partie těla. Ve vodě přitom nehrozí žádný úraz v podobě zlomeniny nebo odřenin.

Vodní aerobik má tři úrovně. Začátečníci cvičí v mělké vodě, která jim dosahuje po prsa. Pro většinu cvičenců je pak nejvhodnější úroveň přechodná, tedy od pasu po ramena. Zdatní jedinci cvičí v hluboké vodě bez dotyku dna. Toto cvičení je nejintenzivnější, používají se nadlehčovací pásy a je vhodné jako rehabilitace pro pooperační stavy, problémy s klouby či páteří.

#nahled|http://g.denik.cz/56/37/aquaaerobik36_denik_clanek_solo.jpg|http://g.denik.cz/56/37/aquaaerobik36.jpg|Do cvičení se můžete kdykoli připojit, protože nejsou stanoveny výkonnostní, věkové ani váhové kategorie. Cvičení je vhodné i pro seniory a neplavce.#

Výhody cvičení ve vodě

* Nadlehčení – člověk ponořený po ramena do vody ztrácí zhruba 90 procent váhy, cvičení tak nezatěžuje kosti, klouby a ani páteř těla, dochází ke zlepšení kardiovaskulárních funkcí. Odpor vody vyvíjí na všechny části těla stejný tlak, což zvyšuje rozvoj svalové síly.
* Hydrostatický tlak ovlivňuje fyziologické procesy v těle. Zvyšuje vitální kapacitu plic, zrychluje metabo-lismus.
* Díky tlaku vody na povrch těla dochází k masáží, k lepšímu odbourávání podkožního tuku a formování postavy.
* Díky fyzikálním vlastnostem vodního prostředí mohou vedle sebe cvičit začátečníci i pokročilí.
* Nehrozí nebezpečí úrazu.

* Účinky cvičení
* Formování postavy
* Zlepšení svalové vytrvalosti
* Zvýšení ohebnosti
* Příznivé působení na osteroporózu
* Snížení hmotnosti
Zmírnění zdravotní obtíží v období menopauzy
* Vhodné cvičení pro lidi s artrózou
* Zbavuje bolestí zad
* Rehabilitace po úrazech a operacích
* Relaxace

Kam se přihlásit?

Kurzy vodního aerobiku pořádá celá řada plaveckých bazénů, akvaparků a lázní. Ptejte se v těchto zaříze-ních, která máte ve svém okolí.

(jan)

9.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto.

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Německá vláda podle Bildu varuje před chemickým útokem

Německá vláda a Spolkový kriminální úřad (BKA) varují před možností útoku chemikáliemi. Uvedl to dnes deník Bild s odvoláním na zprávu spolkové vlády analyzující rizika v oblasti civilní ochrany.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

Mezinárodní den studentstva má šanci na návrat do kalendáře

Patří 17. listopad především studentům, nebo stačí si ho obecně připomínat jako Den boje za svobodu a demokracii? Zdánlivě akademický spor budí i po 28 letech po roce 1989 vášně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies