VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sázka na hypnózu vychází

Už více než tři roky nabízí ambulance Klinické psychologie havlíčkobrodské nemocnice poměrně netradiční způsob léčby různých zdravotních potíží. Uvádějí pacienty do hypnotického stavu.

15.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

„Nejčastěji hypnózou řešíme různé bolesti, včetně fantomových, tedy těch, které pacienti pociťují v amputované končetině. Dále pracujeme s lidmi s atopickým ekzémem, pomáháme od svědivosti, narušeného spánku. Z kožních chorob řešíme i bradavice," uvedla psycholožka Irena Komendová s tím, že úspěšnost léčby se pohybuje okolo devadesáti procent.

Vedle výše uvedených případů pomáhá hypnóza i při problémech s obezitou, kdy jde především o zvládnutí chuti a dodržování dietního režimu. V mnohých případech ji lze také využít u pacientek, které mají problémy s otěhotněním.

Pomáhají i dětem

„U dětí pak řešíme nejčastěji potíže s nočním pomočováním, kousáním nehtů a nízkým sebevědomím, které vede k následným potížím ve škole," dodala Komendová a sdělila, že za poslední čtvrtletí prošlo léčbou několik desítek pacientů.

Co si lze pod pojmem hypnóza představit? Jedná se o stav vědomí, v němž se pozornost hypnotizovaného plně soustředí na hypnotizéra. Pacient přebírá tvrzení hypnotizéra, aniž by o nich kriticky uvažoval. Dochází ke zkreslenému vnímání a hodnocení skutečnosti. Zároveň se však pacient stále kontroluje a za žádných okolností nedělá nic, co je proti jeho vůli. Panující obava z toho, že člověk se z hypnózy nemusí probudit, je naprosto mylná. Pacient nabude plné vědomí buď ihned po jejím ukončení, nebo přejde ve spánek, z něhož se do půl hodiny probere. Nemůže se tedy stát, že by v hypnóze setrval dva nebo tři týdny, jak se objevuje v některých knihách či filmech.

Co jste možná o hypnóze nevěděli

Během hypnózy postupně terapeut navozuje co největší uvolnění a koncentruje pozornost klienta na své sugesce. Po ukončení sezení jsou klienti zklidnění, někdo se cítí nabitý energií a odpočatý, někdo příjemně uvolněný. Vedlejší účinky hypnózy nejsou známy, a pokud se pomocí hypnoterapie nedaří problém zvládnout, pak si klient alespoň příjemně odpočine a naučí se relaxovat. V hypnóze se taktéž může vrátit v čase, například do doby, kdy vznikly klientovi obtíže – tím může on i terapeut lépe porozumět vývoji problému. V hypnoterapii se nepracuje s regresí do minulých životů – existence minulých životů je vědecky nevalidní a od tohoto tématu se odborná veřejnost distancuje. Zdroj: Nemocnice Havlíčkův Brod

Jan Štrobl

Autor: Redakce

15.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Adriana Krnáčová.

Primátorka navrhne vládě změnu platových tarifů úředníků

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies