VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stres a hormony mohou zkazit hubnoucí plány

Stres nebo hormonální změny mohou podle specialistky na výživu a pohyb Gabriely Knosové způsobit, že úspěšné hubnutí se zastaví, a to i proti vůli toho, kdo se chce přebytečných kilogramů zbavit.

11.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shuttestock.com

Další častou příčinou je špatně nastavený redukční režim. Jak totiž člověk o něco zhubne, nároky těla na výživu se změní. Pokud se tomu člověk nepřizpůsobí, hubnutí se zastaví.

„Než si hubnoucí začne dělat starosti, měl by vědět, že kolísání hmotnosti o jeden až dva kilogramy v průběhu dne je běžné a normální,“ sdělila odbornice ČTK.

Svým klientkám a klientům v brněnském Institutu kompliment proto radí, aby si kontrolovali váhu nejvýš dvakrát do týdne, vždy ve stejný čas. Přehnané sledování kilogramů „rozhodí“ psychiku, přitom je psychická pohoda pro úspěšné hubnutí důležitá.

Antikoncepce hubnutí může zpomalit

Krátkodobé zastavení hubnutí nebo i přechodný nárůst hmotnosti způsobují u žen periodické hormonální změny. Během ovulace nebo menstruace může hmotnost stoupnout o jeden až tři kilogramy, a je to normální.

Úbytek kilogramů může podle Knosové zastavit také hormonální antikoncepce nebo náhradní hormonální léčba u žen v přechodu. Ručička váhy jde nahoru i při nepravidelném vyprazdňování, zácpě a nadměrném zadržování tekutin v těle, při vyčerpání a stresu. Hubnutí mohou bránit i některé léky, například na alergie, na depresi nebo cukrovku.

Pokud se váha zastaví na dva týdny, radí Knosová nejprve přehodnotit životosprávu. Odborná rada obvykle zabere. „Zastavení poklesu hmotnosti nepodceňujte, v některých případech může být jedním z prvních příznaků nemoci, jako zvýšená funkce štítné žlázy, cukrovka nebo cysty na vaječnících,“ upozornila.

Pokud je u hubnoucího zdravotně vše v pořádku, bývá častou chybou složení stravy a zastoupení živin v jednotlivých jídlech. Pokud člověk jen zmenší porce, ale nezmění zdroje, ze kterých energie pochází, nemusí hubnout. Součástí hubnoucího režimu musí být přiměřený pohyb. Ideální je dvakrát až třikrát týdně po dobu 45 až 60 minut.

Autor: ČTK

11.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
19

Dům si nyní postavíte sami. Stačí odborný dozor

Stanislav Šulc.
2 5

Pohledem Stanislava Šulce: Zdravá Francie?

Přípravky ve školách budou jen pro děti s odkladem

Během dubna a května probíhají v Praze zápisy na základních školách. Na řadě míst metropole se děti můžou přihlásit do přípravných tříd. Nově jen ty s odkladem.

Útoky na městské úředníky: Paní, která plive, pán, který vyhrožuje smrtí

Paní, která v rozčílení plive po lidech, nadávky nejhrubšího zrna či dokonce útok pěstmi, výhrůžky smrtí za to, že jisté dámě odmítli kopírovat její soukromé dokumenty. Vítejte v kancelářích a dalších prostorech k jednání s veřejností na místních radnicích a magistrátech.

VIDEO: Protest proti Andreji Babišovi. Klub okradených blokuje ministerstvo

Členové Klubu okradených zahájili dnes blokádu Ministerstva financí. Jejich protest se vztahuje k ministrovi financí Andreji Babišovi, jenž podle nich svými podvody okradl celou řadu jednotlivců.

Brambor v jižních Čechách postupně ubývá

Pranostika praví, že brambor vysazených na svatého Marka (25. dubna), bude při sklizni plná jamka. V jižních Čechách ale v současnosti osazují zemědělci jen část dřívějších ploch.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies