Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zastavte jojo efekt sestavením dobrého a kvalitního jídelníčku

Chodíte pravidelně cvičit, omezujete se v jídle, každou chvíli vám kručí v břiše, nálada se blíží bodu mrazu a navzdory všem těmto útrapám se vám stále nedaří zhubnout? Možná děláte chybu právě ve stravování.

13.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Nestačí pouze hladovět, ale měli byste mít také vyvážený jídelníček. Takový, aby tělo hublo efektivně, napořád a bez jojo efektu. Několik praktických rad, budete-li se jimi řídit, slibuje, že se brzy dostaví výsledky v podobě úbytku přebytečných kil.

Nemějte hlad

Pokud nechcete zhubnout pouze na týdenní rodinnou dovolenou v Chorvatsku, ale udržet si štíhlou linii dlouhodobě, tak se připravte na to, že hubnutí je především o velké trpělivosti a pevné vůli. Důležité je si udělat kromě cvičebního plánu také dobrý a kvalitní jídelní plán. Možná to zní paradoxně, ale při dietě je v podstatě „zakázáno" mít hlad. Budete překvapeni, že jídlem, tedy tím vhodným, můžete zhubnout.

„Nevyváženou stravou a hladověním si tělo ničíte a kila se vám opět rychle vrátí. Pokud držíte dietu tím, že hladovíte a jíte jednou nebo dvakrát denně, tělo si z každého jídla začne dělat energetické zásoby (tzv. šetření na horší časy) a přebytečná kila nezmizí.

Jezte tedy pravidelně malé porce každé tři hodiny," doporučuje nutriční poradkyně Lucie Miláčková. Jídlo je vhodné si rozdělit přibližně do pěti porcí na den. Dvě z nich mají tvořit dvě větší jídla a tři malé svačinky například v podobě ovoce, zeleniny, jogurtu nebo cereální tyčinky.

Pestrá dieta

Máte během dne návaly chutí, které vás nutí mlsat? Důvodem často bývá příliš jednotvárný jídelníček. Nejezte stále stejná jídla. Experimentujte a každý den si připravte jiné a pestré svačiny. Pestrostí se vyhnete nepříjemným chutím, které často nutí hřešit. Nejdůležitějším jídlem z celého dne je snídaně. Ta by měla tvořit 25 % našeho denního energetického příjmu.

Nezapomínejte v ní ale na sacharidy, které dodávají tělu energii. Vynechte však bílé pečivo a nahraďte ho prospěšnějším a zdravějším celozrnným. U snídaně nezapomínejte ani na cereálie. Pokud milujete ovoce, servírujte si ho spíše k snídani a dopoledne.

Oběd by měl být vyvážený. Dáte-li si pouze zeleninový salát s trochou masa, budete mít brzy opět hlad, protože pouze bílkoviny a zelenina vám potřebnou denní energii nezajistí. Připravte si třeba vařené maso s rýží a bohatou zeleninovou oblohou.

Jste-li „polévkoví", nemusíte se ani při dietě oblíbených polévek vzdávat. Zkuste jen vynechat ty krémové a zahuštěné jíškou. Výborný je kupříkladu hovězí vývar, čočková nebo zeleninová polévka. Večeře by pak měla být lehká a skládat se především z bílkovin a zeleniny. K večeři si vykouzlete barevně atraktivní zeleninový salát nebo třeba pečená rajčata se sýrem.

„Dbejte také na to, aby ve vašem jídelníčku nechyběly potraviny, ve kterých je obsažená vláknina, která hraje důležitou roli během diety. Nachází se například v jablkách, mandlích, hnědé rýži, nebo v luštěninách," nabízí některé varianty Lucie Miláčková.

Pro zdravé a trvalé hubnutí je kromě vyváženého jídelníčku důležité také vše kombinovat s aktivním pohybem, a to nejlépe třikrát týdně. Pokud nemáte čas si zajít zacvičit, zapojte do denního programu alespoň 40 minut svižné chůze. A uvidíte, že během letních měsíců se nebudete stydět svléknout do plavek.

RENATA MALÁ

Autor: Redakce

13.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Podzim. Ilustrační foto.
4

Z následujících čtyř týdnů bude nejchladnější ten od 9. října

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
10

Ukázka síly: Nad Koreou proletěly americké bombardéry a stíhačky

Španělská vláda opět zasahuje. Převzala kontrolu nad katalánskou policií

Španělské úřady se rozhodly zasáhnout i do vedení nad katalánskou policií. Jednají tak ve snaze překazit referendum o nezávislosti, který vláda považuje za nelegální. V době očekávaného konání bude tedy muset katalánská policie poslouchat příkazy z Madridu. V sobotu o tom rozhodlo ministerstvo vnitra.

AKTUALIZOVÁNO

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Jsou tři zranění

/FOTOGALERIE/ Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného prostoru a dopadl mezi diváky. Zranění byli tři lidé, vedle parašutisty ještě jedna z divaček a dítě. Šestatřicetiletý výsadkář skončil v Ústřední vojenské nemocnici Praha, žena byla převezena do Motola. Zranění nejsou vážná, řekla mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

Smržice řeší, kde budou k dostání rajčata ze skleníku. A zda nepřibude další

Již brzy ve Smržicích vysadí první rajčata v chystaném velkokapacitním skleníku, brzy se tak také zvýší počet volných pracovních míst na Prostějovsku. Zároveň by se také obyvatelé k cherry rajčatům, která ve skleníku u Smržic bude pěstovat firma Agro Haná, měli dostat.

Muž podle policie vylákal z žen 2,5 milionu, hrozí mu osm let vězení

/VIDEO/ Pražští kriminalisté vyšetřují jedenatřicetiletého muže, který podle nich podvodně vylákal z žen téměř 2,5 milionu korun. Seznamoval se s nimi na internetu. Policisté zatím evidují deset poškozených a hledají případné další oběti. Muži, který je od září ve vazbě, hrozí až osm let vězení. Na webu tom dnes informoval mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení