Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zbavte se tuku na břiše a naberte svaly!

Snem mnohých žen i mužů je takzvaný „pekáč buchet". Pokud ho chcete mít pod košilí, na ty opravdové buchty zapomeňte.

9.2.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Tukové zásoby v oblasti břicha jsou problém mnoha žen i mužů. Nejsou však jen záležitostí estetiky.

Obvod pasu lze využít také jako kritérium k posouzení zdravotního stavu. Jestliže si ženy naměří kolem pasu 80 centimetrů a více a muži přes 94 centimetrů, je třeba zpozornět, protože tyto míry značí nadváhu. Obvod pasu nad 88 centimetrů u žen a 102 centimetrů u mužů pak představuje závažné zdravotní riziko.

Tuku na břiše se nejlépe zbavíte kombinací aerobního cvičení s vyváženým jídelníčkem. Pevnost této partie vám pak zaručí pravidelný posilovací trénink.

Jde to pomalu

Při aerobním cvičení se spalují tukové zásoby ze všech tukových buněk v těle rovnoměrně, proto dojde i na ty, které jsou uložené v oblasti pasu. Zde jich však bývá často více, proto se může zdát, že hubnutí jde v těchto partiích pomaleji. Pokud vytrváte a budete se věnovat cvičení pravidelně, výsledky se zanedlouho dostaví.

Pro optimální spalování tuku v oblasti břicha se věnujte aerobní aktivitě alespoň třikrát týdně, po dobu 30 až 60 minut.

Aby bylo vaše břicho zároveň pevné, je nutné zařadit do tréninkového plánu také posilování. Břišní svaly můžete posilovat na rozdíl od jiných svalových skupin denně. Břicho je tvořeno tolika snopečky svalů, které se relativně rychle regenerují, že nemůže tak snadno dojít k přetrénování. Po posilování břišní svaly protáhněte.

Pozor na luštěniny

Ploché břicho není jen výsledkem poctivého tréninku, ale i vhodně složené stravy. Dejte si velký pozor na potraviny a nápoje, které nadýmají, jako jsou luštěniny, čerstvé pečivo, cibule, sycené nápoje a další. Snažte se také vyhnout umělým sladidlům a žvýkačkám, při jejichž žvýkání zároveň spolykáte spoustu vzduchu. Jídlo, které vám pomůže získat štíhlejší tvary, by nemělo být příliš sladké ani tučné. Jedinou výjimkou jsou tučné ryby, jako je losos nebo makrela, které obsahují omega 3 nenasycené mastné kyseliny, které dle výzkumů pomáhají v boji proti tukovým rezervám právě v oblasti pasu.

CVIKY NA POSÍLENÍ BŘIŠNÍCH SVALŮ

ZKRACOVAČKY

Lehněte si na podložku na záda, pokrčte kolena, spojte chodidla se zemí. Ruce položte za hlavu, lokty otevřete ke stropu. Brada je vzdálená od jamky pod krkem asi 15 centimetrů. Bedra pevně přitiskněte k podložce a po celou dobu cvičení je neodlepujte.

S výdechem zvedněte lopatky asi jeden až dva centimetry od země, pár vteřin vydržte v horní poloze. S nádechem se pak vraťte zpátky na zem. Cvičte ve čtyřech sériích po osmi opakováních.

Pokud je pro vás tento cvik příliš snadný, zvedněte obě nohy vzhůru ke stropu a prodlužte výdrž v krajní pozici.

VZPOR NA LOKTECH

Klekněte si na kolena, opřete se o předloktí. Srovnejte hlavu do roviny s páteří, neprohýbejte bedra. Natáhněte dozadu levou i pravou nohu tak, aby vaše ramena, boky a kotníky tvořily přímku. Snažte se neprohýbat v bedrech, ale ani nevystrkovat zadek. Pravidelně dýchejte, napočítejte si v duchu do dvaceti. Poté se položte na břicho, opřete se o předloktí a vytáhněte se za hlavou vzhůru ke stropu, abyste břišní svaly protáhli. Opakujte šestkrát po dvaceti vteřinách.

Pro ztížení tohoto cviku zkuste ve vzporu na pár vteřin zvednout jednu nohu ke stropu, poté druhou. Břišní i zádové svaly se zapojí intenzivněji.

ZVEDÁNÍ PÁNVE

Lehněte si na podložku na záda, ruce nechte volně podél těla. Nohy zvedněte ke stropu. S výdechem nadzvedněte pomocí břišních svalů pánev i nohy vzhůru kolmo ke stropu, alespoň v rozsahu dvou až tří centimetrů.

S nádechem pak vraťte pánev zpátky na podložku. Zopakujte osmkrát ve čtyřech sériích.

TVAROVÁNÍ BOKŮ

Lehněte si na podložku na bok. Natáhněte si ruku pod hlavu, hlavu pohodlně položte. Srovnejte ramena, boky i kotníky do jedné roviny, pánev lehce podsaďte.

S výdechem zvedejte spojené nohy nahoru, do úrovně kyčlí. S nádechem vraťte zpátky. Opakujte osmkrát ve čtyřech sériích. Poté strany vyměňte.

Zdroj: Fithall.cz

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

9.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení