VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zlínští vědci umí měřit účinnost krémů proti vráskám

Zlín – Vědci ze zlínské univerzity navrhli a otestovali novou metodiku, která hodnotí účinnost omlazujících kosmetických přípravků a metod proti vráskám. Je to podle nich bič na klamavou reklamu, která je založená na nepravdivých tvrzeních o vlastnostech krémů a kosmetických procedur.

23.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„Reklamní sdělení často budí dojem, že zákazníci již po jedné aplikaci ‚zázračně' omládnou. Zatímco odborníci se propagačním trikům smějí, oklamaným klientkám často zbývají oči pro pláč a prázdná peněženka," uvedla mediální zástupkyně Lucie Trubelíková. Výrobci kosmetiky musí podle vyhlášky Evropské unie nově doložit, že jejich výrobky jsou prokazatelně účinné, jak tvrdí.

Nová metodika vyvinutá zlínskými vědci funguje na principu 3D skenování reliéfu kůže. „Díky němu je možné s vysokou přesností měřit změnu hloubky či objemu vrásek. Metodiku jsme testovali na ženách různého věku od 30 let do 60 let, které jsme omlazovali ozařováním biostimulačním laserem," uvedl šéf výzkumu Rahula Janiš.

Účinek mnohých krémů je podle jeho slov nulový. „Řada reklamních sdělení vychází ze srovnávací fotodokumentace před a po zákroku. Ta může být často zavádějící díky možnostem počítačových úprav. Těší mě, že naší prací přispějeme ke snížení počtu zklamaných zákazníků. Na druhé straně to je voda na mlýn kosmetickým firmám, které produkují kvalitní, účinné výrobky," řekl Janiš.

Vědecký důkaz

Na novou metodiku už reagovaly první firmy i Státní zdravotní ústav v Praze, kde se testují kosmetické přípravky. „Každá seriózní firma, která vyrábí přípravky a používá postupy s prokazatelným účinkem, tuto metodiku ocení. Může totiž dostat do ruky vědecký důkaz o kvalitě svého produktu. Naopak výrobci kosmetiky, kteří mají svůj úspěch založený na nepravdivých údajích, naše úsilí zřejmě příliš neuvítají, jelikož pravda vyjde na světlo," podotkl Janiš. Teoreticky mohou využít testování i zákazníci kosmetických firem, jde však o časově a finančně náročnou záležitost.

Na dané téma vypracovala diplomovou práci absolventka technologické fakulty Andrea Zapletalová. Prezentovala ji na mezinárodní kosmetologické konferenci v Luhačovicích.

Autor: ČTK

23.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Generální ředitel České televize Petr Dvořák.
17 5

Kandidáti na šéfa České televize: Chceme více peněz

Stanislav Šulc.
5 5

Pohledem Stanislava Šulce: Zdravá Francie?

VIDEO: Protest proti Babišovi. Klub okradených blokuje ministerstvo financí

Členové Klubu okradených zahájili dnes blokádu Ministerstva financí. Jejich protest se vztahuje k ministrovi financí Andreji Babišovi, jenž podle nich svými podvody okradl celou řadu jednotlivců.

Útoky na městské úředníky: Paní, která plive, pán, který vyhrožuje smrtí

Paní, která v rozčílení plive po lidech, nadávky nejhrubšího zrna či dokonce útok pěstmi, výhrůžky smrtí za to, že jisté dámě odmítli kopírovat její soukromé dokumenty. Vítejte v kancelářích a dalších prostorech k jednání s veřejností na místních radnicích a magistrátech.

Peníze na Trumpovu zeď? Prezident má (zatím) smůlu

V předvolební kampani i krátce po zvolení prezidentem slíbil Donald Trump postavit velkou pohraniční zeď , která by zabránila Mexičanům a dalším příchozím vstupovat nelegálně na území Spojených států. Chuť by byla, ale peníze mu Kongres jen tak neodsouhlasí. Ve státním rozpočtu se finance zatím nenašly.

Brambor v jižních Čechách postupně ubývá

Pranostika praví, že brambor vysazených na svatého Marka (25. dubna), bude při sklizni plná jamka. V jižních Čechách ale v současnosti osazují zemědělci jen část dřívějších ploch.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies