VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zlínští vědci umí měřit účinnost krémů proti vráskám

Zlín – Vědci ze zlínské univerzity navrhli a otestovali novou metodiku, která hodnotí účinnost omlazujících kosmetických přípravků a metod proti vráskám. Je to podle nich bič na klamavou reklamu, která je založená na nepravdivých tvrzeních o vlastnostech krémů a kosmetických procedur.

23.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„Reklamní sdělení často budí dojem, že zákazníci již po jedné aplikaci ‚zázračně' omládnou. Zatímco odborníci se propagačním trikům smějí, oklamaným klientkám často zbývají oči pro pláč a prázdná peněženka," uvedla mediální zástupkyně Lucie Trubelíková. Výrobci kosmetiky musí podle vyhlášky Evropské unie nově doložit, že jejich výrobky jsou prokazatelně účinné, jak tvrdí.

Nová metodika vyvinutá zlínskými vědci funguje na principu 3D skenování reliéfu kůže. „Díky němu je možné s vysokou přesností měřit změnu hloubky či objemu vrásek. Metodiku jsme testovali na ženách různého věku od 30 let do 60 let, které jsme omlazovali ozařováním biostimulačním laserem," uvedl šéf výzkumu Rahula Janiš.

Účinek mnohých krémů je podle jeho slov nulový. „Řada reklamních sdělení vychází ze srovnávací fotodokumentace před a po zákroku. Ta může být často zavádějící díky možnostem počítačových úprav. Těší mě, že naší prací přispějeme ke snížení počtu zklamaných zákazníků. Na druhé straně to je voda na mlýn kosmetickým firmám, které produkují kvalitní, účinné výrobky," řekl Janiš.

Vědecký důkaz

Na novou metodiku už reagovaly první firmy i Státní zdravotní ústav v Praze, kde se testují kosmetické přípravky. „Každá seriózní firma, která vyrábí přípravky a používá postupy s prokazatelným účinkem, tuto metodiku ocení. Může totiž dostat do ruky vědecký důkaz o kvalitě svého produktu. Naopak výrobci kosmetiky, kteří mají svůj úspěch založený na nepravdivých údajích, naše úsilí zřejmě příliš neuvítají, jelikož pravda vyjde na světlo," podotkl Janiš. Teoreticky mohou využít testování i zákazníci kosmetických firem, jde však o časově a finančně náročnou záležitost.

Na dané téma vypracovala diplomovou práci absolventka technologické fakulty Andrea Zapletalová. Prezentovala ji na mezinárodní kosmetologické konferenci v Luhačovicích.

Autor: ČTK

23.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Opel Insignia Grand Sport.
15

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
13

Sněm ANO vybere tváře pro kampaň

Co zabilo bratra Kim Čong-una? Smrtící neurotoxická látka VX

Na těle mrtvého bratra severokorejského vůdce Kim Čong-una se našla smrtelně nebezpečná nervová látka VX. Sdělila to dnes podle agentury AFP malajsijská policie. Kim Čong-nam byl podle vyšetřovatelů nejspíš otráven 13. února na letišti v malajsijské metropoli Kuala Lumpuru.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Silný vítr zkomplikoval dopravu v Česku, hasiči odklízejí popadané stromy

Předpověď meteorologů se vyplnila. Velmi silný vítr narušil železniční dopravu po celé České republice. Nejvíce pak v jižních Čechách. Provoz je kvůli popadaným stromům přerušen asi na šesti regionálních tratích.

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies