VYBERTE SI REGION

Zlínští vědci umí měřit účinnost krémů proti vráskám

Zlín – Vědci ze zlínské univerzity navrhli a otestovali novou metodiku, která hodnotí účinnost omlazujících kosmetických přípravků a metod proti vráskám. Je to podle nich bič na klamavou reklamu, která je založená na nepravdivých tvrzeních o vlastnostech krémů a kosmetických procedur.

23.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„Reklamní sdělení často budí dojem, že zákazníci již po jedné aplikaci ‚zázračně' omládnou. Zatímco odborníci se propagačním trikům smějí, oklamaným klientkám často zbývají oči pro pláč a prázdná peněženka," uvedla mediální zástupkyně Lucie Trubelíková. Výrobci kosmetiky musí podle vyhlášky Evropské unie nově doložit, že jejich výrobky jsou prokazatelně účinné, jak tvrdí.

Nová metodika vyvinutá zlínskými vědci funguje na principu 3D skenování reliéfu kůže. „Díky němu je možné s vysokou přesností měřit změnu hloubky či objemu vrásek. Metodiku jsme testovali na ženách různého věku od 30 let do 60 let, které jsme omlazovali ozařováním biostimulačním laserem," uvedl šéf výzkumu Rahula Janiš.

Účinek mnohých krémů je podle jeho slov nulový. „Řada reklamních sdělení vychází ze srovnávací fotodokumentace před a po zákroku. Ta může být často zavádějící díky možnostem počítačových úprav. Těší mě, že naší prací přispějeme ke snížení počtu zklamaných zákazníků. Na druhé straně to je voda na mlýn kosmetickým firmám, které produkují kvalitní, účinné výrobky," řekl Janiš.

Vědecký důkaz

Na novou metodiku už reagovaly první firmy i Státní zdravotní ústav v Praze, kde se testují kosmetické přípravky. „Každá seriózní firma, která vyrábí přípravky a používá postupy s prokazatelným účinkem, tuto metodiku ocení. Může totiž dostat do ruky vědecký důkaz o kvalitě svého produktu. Naopak výrobci kosmetiky, kteří mají svůj úspěch založený na nepravdivých údajích, naše úsilí zřejmě příliš neuvítají, jelikož pravda vyjde na světlo," podotkl Janiš. Teoreticky mohou využít testování i zákazníci kosmetických firem, jde však o časově a finančně náročnou záležitost.

Na dané téma vypracovala diplomovou práci absolventka technologické fakulty Andrea Zapletalová. Prezentovala ji na mezinárodní kosmetologické konferenci v Luhačovicích.

Autor: ČTK

23.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies