Francouzský národní výbor pro bezpečnost silničního provozu nerad konstatoval, že loni v červnu odvezly pohřební služby od havarovaných aut 285 mrtvých, zatímco letos to bylo ve stejném měsíci 329 obětí. To je o 44 mrtvých víc.

Průjezdné radary na trase do Krkonoš.
Cizince padesátka na silnicích nezajímá. Nemusí

Už loni, pokud se počítá všech 12 měsíců, představoval celofrancouzský růst smrtelných úrazů na silnicích 1,1 procenta. Představuje to 3469 mrtvých řidič, spolujezdců nebo chodců. Jak konstatovala vláda, stoupající tendenci se v posledních letech nepodařilo zatím zastavit nebo dokonce snížit.

Jak konstatoval předposlední ministr vnitra Bernard Cazeneuve, varující je stále se zvyšující rychlost, která je uváděna jako příčina nehod. „Roste riskantní chování řidičů a rostou i fatální následky nehod,“ upozornil exministr. V jednom z výzkumů před dvěma lety přiznalo 75 procnet dotazovaných, že ne vždy dodržují rychlostní omezení. „To je nepřípustné! Takové chování je nezodpovědné a mělo by být trestáno,“ uvedl Bernard Cazeneuve.

Pozor na francoizských silnicích si musejí od letoška dávat i příliš rychlí řidiči z Česka. Od 19. července platí mezi oběma zeměmi dohoda o sdílení informací o dopravních přestupcích. Záznamy kamer hlídajících rychlost a následná pokuta už nezůstanou jen na stolect francouzských policistů a úředníků, ale bez problémů dorazí až k nám. Cizinci způsobjí v průměru jednu pětinu všech rychlostních přestupků na francouzských cestách.