VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehoda Airbusu: Nalezeno už sedmnáct těl

Paříž/Sao Paulo – Brazilské námořnictvo vytáhlo ovíkendu zmoře už celkem 17těl pasažérů letadla společnosti Air France, které se minulé pondělí zřítilo do Atlantiku při cestě zBrazílie do Francie. Oznámil to vneděli večer místního času mluvčí brazilské armády, kterého citovaly světové agentury. Nalezeny byly podle něj idesítky blíže nespecifikovaných komponentů stroje.

7.6.2009
SDÍLEJ:

Letadlo s více než dvěma stovkami cestujících z Brazílie zmizelo nad Atlantikem. Asi nikdo nepřežil.Foto: Reuters

O nálezu prvních dvou těl a části trosek letadla informovalo brazilské námořnictvo v sobotu.

Jak dnes upřesnil mluvčí brazilského letectva podplukovník Henry Muhoz, devět těl vylovila z moře brazilská fregata Constitucao a osm francouzská fregata Ventose. Mezi nejnověji vytaženými těly jsou čtyři ženská a čtyři mužská, uvedl Muhoz podle agentury AFP. Podrobnosti o předcházejících vytažených tělech nebyly uvedeny.

Většina těl a trosek letadla byla objevena v místě ležícím asi 1150 kilometrů od města Recife na severovýchodním pobřeží Brazílie.

Obnoveno pátrání

Brazilští a francouzští pátrači obnovili v neděli ráno místního času (odpoledne SELČ) pátrání v oblasti, kde se v sobotu podařilo nalézt těla dvou pasažérů a trosky z letadla. Vědci upozorňovali, že k nalezení dalších obětí není moc času, protože plyny, které těla vynesou z hlubin, na hladině rychle vyprchají a těla se znovu ponoří do hlubin, tentokrát definitivně. Ani trosky nevydrží plout na hladině trvale.

Po sobotním nálezu dvou mužských těl se brazilskému námořnictvu podařilo během neděle vyzvednout napřed těla dalších čtyř obětí. Brazilské letectvo navíc ze vzduchu prý spatřilo plovoucí ostatky dalších obětí – ty by měly být vyzvednuty v nejbližší době. Stav ostatků neumožnil okamžité určení pohlaví obětí. Příslušníci pátracích týmů odmítli odpovědět, v jakém stavu těla nalezli. Podle CNN to zdůvodnili ohledy na rodiny zemřelých a dobrý vkus. Nakonec, jak už bylo řečeno, z moře vytáhli ostatky už sedmnácti pasažérů.

Objev těl může údajně podle odborníků přinést zlom ve vyšetřování příčin havárie. Podle expertů bude možné na základě zkoumání ostatků určit, zda došlo na palubě letadla k explozi. Naopak pokud najdou v plicích obětí vodu, bude zřejmé, že letadlo spadlo do moře neporušené. „Jde o mimořádně důležitý nález, klíčový pro další vyšetřování. I kdyby už nenašli nic dalšího, z nalezených lidských ostatků získají důležité indicie,“ řekla televizi CNN Mary Schiavo, bývalá generální inspektorka amerického ministerstva dopravy.

Poruchové rychloměry

Vyšetřování pondělní havárie letadla Air France nad Atlantikem se začalo zaměřovat na poruchové rychloměry letounu Airbus A330, které jsou zatím jediným vodítkem z technického hlediska. Francouzské orgány ale stále odmítají preferovat jakoukoli variantu příčin neštěstí s odkazem na nedostatek údajů. Na místě neštěstí bylo dnes ráno místního času obnoveno vyhledávání dalších trosek, případně těl obětí, protože čas začíná stále více pracovat proti pátračům.

„U airbusů a možná i u jiných letadel používajících tlakové sondy k měření rychlosti docházelo občas k jejich zamrzání, zvláště v oblastech bouřek, tlakových níží a turbulencí. Zamrzlé sondy pak rychlost neukazují,“ řekl rozhlasu RTL státní tajemník ministerstva dopravy Dominique Bussereau. „Sama závada na rychloměru ale jako hlavní důvod neštěstí nestačí,“ zdůraznil.

Připustil, že porucha funkce rychloměru může vést ke dvěma již dříve zmiňovaným krajnostem – buď piloti stroj příliš zpomalí, což vede k pádu, nebo aby se tomu vyhnuli, příliš zrychlují, až nevědomky dosáhnou rychlosti, na kterou letadlo není stavěno a začne se rozpadat.

„Žádné z těchto dvou hypotéz ale nedáváme přednost. Víme toho dosud příliš málo,“ zdůraznil.

Podle agentury DPA zahájila společnost Airbus u všech typů A330 a A340 okamžitou výměnu rychloměrů za novější typ, který by měl být proti zamrzání odolnější. Zároveň ale zdůraznila, že to nemá s příčinami neštěstí linky 447 nic společného.

Pondělní nehoda Airbusu 330 byla nejhorší leteckou katastrofou od roku 2001 a patrně vůbec nejhorší v pětasedmdesá­tileté historii společnosti Air France.

Autor: ČTK

Začínáte mít obavy z létání?

Ne, létat se nebojím

40 %

Ano, teď se budu bát

0 %

Bála/a jsem se létat vždycky

60 %

Hlasovalo: 5

Anketa byla ukončena

7.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

DOTYK.CZ

Show se dá udělat i na téma: Jak jsme to podělali

Vystoupení v Caruso Show, rozjezd životně-stylového časopisu Krausmagazin, Stay Zmrd v Českých Budějovicích… Své největší krachy a průšvihy připomněli ve čtvrtek 23. března na večeru Fuckup Nights Prague v pražské Lucerně například zpěvák Monkey Business Matěj Ruppert, marketér a reklamní odborník Josef Havelka nebo stand up komik Nikola Džokič.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies