VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Politici v USA žádají víc peněz na opravy silnic

USA - Když v roce 2005 vydala Americká společnost inženýrských sítí zprávu, že infrastruktura v zemi se dostala na nejhorší možný stupeň D (tedy těsně před kolapsem), bylo z toho na pár dní pro politiky velké téma.

3.8.2007
SDÍLEJ:

Foto:

Nyní jej mnozí znovu zvedli.

Tragický pád dálničního mostu přes Mississippi, při kterém zemřeli lidé, vyvoval lavinu hlasů žádajících zpevnění letitých cest a dosluhujících mostů. Kritici zazlívají administrativě prezidenta George Bushe, že zprávě o špatném stavu silnic, dálnic, vodních cest, ale i železnic či rozvodů vody a plynu nevěnoval pozornost.

Bílý dům sklidil kritiku i za stále tenčí účet, z něhož se hradí opravy rozdrolené infrastruktury.

Guvernéři nejméně čtyř států oznámili, že nařídí - či zvažují nařídit - důkladné inspekce silničních mostů.

"Mosty v Americe zkrátka nepadají," prohlásila senátorka Amy Klobucharová, demokratka z Minnesoty.

Harry Reid, demokrat z Nevady, zas prohlásil: "Musíme se na celou tu tragédii podívat jako na něco, co nás probudí z letargie. Už k tomu dál nesmíme být slepí."

Demokratický kongresman za stát Minnesota James Oberstar šel ještě dál. Obvinil Bilý dům, že poslední dva roky krátí výdaje na opravy a přestavby silnic, dálnic a mostů. "George Bush totálně selhal, pokud jde o pokrytí výdajů na dopravu. Měly být mnohem robustnější."

Tvrdí, že zákonodárci žádali na infrastrukturu 3 miliardy dolarů ročně, stát však posílá o miliardu méně. "Až se tím bude Kongres zabývat příště, nespokojíme se s nejnižší možnou variantou," prohlásil Oberstar.

Americký tisk dlouze rozebírá zprávu z roku 2005, v níž se dokonce píše, že by bylo potřeba utratit v rozmezí pěti let 1,6 trilionů dolarů, aby se veřejná doprava dostala do dobré kondice.

K dispozici mají i zprávu ministerstva dopravy z roku 2002, která říká, že přes 30 procent dálnic je rozdrolených a na konci životnosti.

"Je to velký problém," citovala agentura Reuters univerzitního profesora Kenta Harriese, který o infrastruktuře přednáší v Pittsburghu. "Nejde totiž zdaleka jen o dopravu a mosty. Jde o infrastrukturu jako takovou."

3.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
12 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.
AKTUALIZOVÁNO
4

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Vybavení a spotřeba českých domácností: Auto vlastní dvě třetiny českých rodin

Praha - Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti spotřebují, používají k vytápění. V roce 2015 to bylo 196 585 terajoulů. Průměrná energetická náročnost českých domácností od roku 1990 klesla o 28 procent na 65 gigajoulů na byt. Televizí, pračkou a ledničkou disponuje drtivá většina českých domácností. 

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Hodonín – Zajímavou podívanou připravilo tání ledu v meandrech řeky Moravy. Ve středu se uvolněné ledové kry nahromadily u Rohatce, na druhý den se dostaly k hodonínskému jezu. „Kolem jedenácté dopoledne už směřovaly k Dunaji," uvedl provozovatel Přístaviště U Jezu František Ondruš.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies