Vědci objevili komára s břichem plným krve. Má 46 milionů let

Washington – Unikátní fosilii 46 milionů let starého komára s břichem plným suché krve se podařilo najít v americkém státě Montana. S odvoláním na americké vědce o tom dnes informovala agentura AFP.

15.10.2013 4

Ilustrační fotoFoto: čtk

„Je to nesmírně vzácná fosilie, jediná svého druhu na světě," řekl Dale Greenwalt, hlavní autor studie o nálezu, kterou zveřejnil list Proceedings of the National Academy of Sciences.

Vědcům se podařilo v břiše komára zjistit nezaměnitelné stopy železa. Z jakého tvora krev pocházela, ale není možné zjistit, protože z takhle staré fosilie nelze extrahovat DNA.

Greenwalt míní, že kořistí komára mohl být nějaký pták, protože dávný nález připomíná současné jedince čeledi komárovití (Culicidae), kteří se rádi krmí na opeřencích. „To je ale čirá spekulace," dodal Greenwalt.

Komár, respektive komáří samička nalezená v Montaně, není nejstarší známou komáří fosilií na světě – dalece ji předhání 95 milionů let starý komár zalitý v jantaru, který se našel v Barmě. Skutečnost, že má v břiše krev nějakého živočicha, z ní ale dělá nesmírně vzrušující nález i kuriozitu.

15.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
eet

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.