Deník

Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými rohy

Salt Lake City - Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.

18.7.2013 2

Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Foto: zeit.de

„Dinosaurus měl široké tělo, dorůstal délky 4,5 metru a vážil 2,5 tuny," uvedla Patti Carpenterová, mluvčí Národního historického muzea v Salt Lake City. Vyznačoval se obrovským nosem a velmi dlouhými zatočenými rohy, které mu čněly přímo nad očima. Vědci údajně nic podobného dosud nespatřili. „Tento dinosaurus nás naprosto ohromil. Nikdy jsme nepředpokládali, že by mohl vypadat právě takto – v rámci jeho skupiny je to zcela abnormální," uvedl pro BBC jeden ze členů vědeckého týmu, doktor Mark Loewen z univerzity v Utahu.

Paleontologové objevili ostatky dinosaura již v roce 2006 v poušti právě v Utahu, nicméně dlouhá léta trvalo, než se jim podařilo fosílii detailně nastudovat.

Nasutoceratops titusi patří do známé skupiny Triceratopsů, tedy rohatých dinosaurů. První část jeho jména odkazuje na jeho velký nos, druhá pak na známého amerického paleontologa Alana Tituse.

18.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Hodonínský zastupitel Roman Sedlačík svolal shromáždění před hodonínskou radnicí, aby vysvětlil svůj postup v případě, kdy zavolal městské strážníky na cizince procházející na Národní třídě.

Zastupitel Hodonína zavolal na černošský pár policii, prý kvůli bezpečnosti

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Manažer Českého Švýcarska: Chalupáři zachránili celý fond starých domů

/ROZHOVOR/ České Švýcarsko je podle názoru Jiřího Raka, manažera stejnojmenné obecně prospěšné společnosti z Krásné Lípy, jednou z nejatraktivnějších a nejromantičtějších krajin u nás. Krásné rozeklané skály kombinované s čedičovými kopci, vzniklými sopečnou činností mu učarovaly již v dětství.

Část Moravy čekají v pátek vedra, do Čech dorazí bouřky

Část Moravy čekají v pátek odpoledne vysoké teploty, které se mohou pohybovat mezi 31 až 34 stupni Celsia. Do Čech pak večer dorazí od západu silné bouře doprovázené poryvy větru a lokálně přívalovým deštěm.

Chceme nižší daně a zrušení EET, jinak nepůjdeme do vlády, hlásá ODS

ODS dnes představila 12 podmínek pro svůj vstup do vlády po podzimních volbách. Strana mimo jiné bude požadovat snížení daní, zrušení elektronické evidence tržeb (EET), odmítnutí povinných kvót na přijímání migrantů nebo zvyšování výdajů na obranu.

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.