Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými rohy

Salt Lake City - Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.

18.7.2013 2

Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Foto: zeit.de

„Dinosaurus měl široké tělo, dorůstal délky 4,5 metru a vážil 2,5 tuny," uvedla Patti Carpenterová, mluvčí Národního historického muzea v Salt Lake City. Vyznačoval se obrovským nosem a velmi dlouhými zatočenými rohy, které mu čněly přímo nad očima. Vědci údajně nic podobného dosud nespatřili. „Tento dinosaurus nás naprosto ohromil. Nikdy jsme nepředpokládali, že by mohl vypadat právě takto – v rámci jeho skupiny je to zcela abnormální," uvedl pro BBC jeden ze členů vědeckého týmu, doktor Mark Loewen z univerzity v Utahu.

Paleontologové objevili ostatky dinosaura již v roce 2006 v poušti právě v Utahu, nicméně dlouhá léta trvalo, než se jim podařilo fosílii detailně nastudovat.

Nasutoceratops titusi patří do známé skupiny Triceratopsů, tedy rohatých dinosaurů. První část jeho jména odkazuje na jeho velký nos, druhá pak na známého amerického paleontologa Alana Tituse.

18.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Hotel Diplomat v pražských Dejvicích.

Thajci kupují pražský hotel Diplomat a plzeňský Angelo

Ivan Bican.

Ivan Bican o stadionu: Prostor k jednání je mezi řády statisíců a milionů

Silný vítr povalil skleněnou stěnu na dálnici u Bezděčína

Silný vítr v noci na pátek zasáhl také Mladoboleslavsko. Podle Jaroslava Gabriela, mluvčího středočeských hasičů, vyjížděly jednotky k celkem dvanácti mimořádným událostem. Vše se obešlo bez zranění lidí.

Izraelci spočítali židy v okolí Trumpa. Na výročí šoa

Ministr financí Steven Mnuchin, šéf Národní ekonomické rady Gary Cohn, zvláštní zmocněnec pro mezinárodní vyjednávání Jason Greenblatt, hlavní politický poradce Stephen Miller či poradce pro Blízký východ Jared Kushner. Tito a dalších šest vysoce postavených spolupracovníků amerického prezidenta Donalda Trumpa má židovskou národnost a/nebo vyznání. Upozornil na to přední izraelský deník Jerusalem Post (JP). A učinil tak v článku z 27. ledna, který se celosvětově připomíná jako Mezinárodní den památky obětí holocaustu. Co by se stalo, kdyby totéž udělal český antisemita Adam B. Bartoš?

AKTUALIZUJEME

Kolem strojíren bude zakázaná zóna. Munice létala i mimo areál

Policie se v Poličce chystá na scénář "Vrbětice". Okolí strojíren může zůstat uzavřeno několik týdnů.

Opočno je po čtvrtstoletí tahanic státu

Nejvyšší soud (NS) odmítl dovolání Kristiny Colloredo-Mansfeldové v letitém sporu o renesanční zámek v Opočně na Rychnovsku. Justice památku loni v dubnu pravomocně přiřkla státu.