Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými rohy

Salt Lake City - Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.

18.7.2013 2

Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Foto: zeit.de

„Dinosaurus měl široké tělo, dorůstal délky 4,5 metru a vážil 2,5 tuny," uvedla Patti Carpenterová, mluvčí Národního historického muzea v Salt Lake City. Vyznačoval se obrovským nosem a velmi dlouhými zatočenými rohy, které mu čněly přímo nad očima. Vědci údajně nic podobného dosud nespatřili. „Tento dinosaurus nás naprosto ohromil. Nikdy jsme nepředpokládali, že by mohl vypadat právě takto – v rámci jeho skupiny je to zcela abnormální," uvedl pro BBC jeden ze členů vědeckého týmu, doktor Mark Loewen z univerzity v Utahu.

Paleontologové objevili ostatky dinosaura již v roce 2006 v poušti právě v Utahu, nicméně dlouhá léta trvalo, než se jim podařilo fosílii detailně nastudovat.

Nasutoceratops titusi patří do známé skupiny Triceratopsů, tedy rohatých dinosaurů. První část jeho jména odkazuje na jeho velký nos, druhá pak na známého amerického paleontologa Alana Tituse.

18.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Simona Janů.

Syna zpopelnili bez jejího vědomí. Matka mluví o vraždě a žaluje pohřební službu

Unikátní model LaFerrari Aperta, který italská automobilka vyrobila ke svému 70. výročí

FOTOGALERIE: LaFerrari Aperta za 40 milionů bude mít v Česku jediný majitel

Další útok v Antverpách: Muž chtěl najet do nákupní zóny, byl zatčen

V Antverpách dnes policie a armáda zmařily pokus o atentát. Oznámil to antverpský starosta Bart De Wever poté, co jistý muž najel autem vysokou rychlostí do nákupní zóny. Řidič byl zatčen. Podle belgického federálního prokurátora jde o Francouze; policie hovoří o muži "severoafrického původu". V autě byly nože a další zbraně. Incident se obešel bez obětí a raněných. V Antverpách byla posílena bezpečnostní opatření.

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.