Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými rohy

Salt Lake City - Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.

18.7.2013 2

Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Foto: zeit.de

„Dinosaurus měl široké tělo, dorůstal délky 4,5 metru a vážil 2,5 tuny," uvedla Patti Carpenterová, mluvčí Národního historického muzea v Salt Lake City. Vyznačoval se obrovským nosem a velmi dlouhými zatočenými rohy, které mu čněly přímo nad očima. Vědci údajně nic podobného dosud nespatřili. „Tento dinosaurus nás naprosto ohromil. Nikdy jsme nepředpokládali, že by mohl vypadat právě takto – v rámci jeho skupiny je to zcela abnormální," uvedl pro BBC jeden ze členů vědeckého týmu, doktor Mark Loewen z univerzity v Utahu.

Paleontologové objevili ostatky dinosaura již v roce 2006 v poušti právě v Utahu, nicméně dlouhá léta trvalo, než se jim podařilo fosílii detailně nastudovat.

Nasutoceratops titusi patří do známé skupiny Triceratopsů, tedy rohatých dinosaurů. První část jeho jména odkazuje na jeho velký nos, druhá pak na známého amerického paleontologa Alana Tituse.

18.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Mumie.

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

Eduard Zeman, exministr školství

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. Bylo mu 69 let

Láďa Hruška: Žádná z mých knih není obyčejná a vždy je převratná

/ROZHOVOR/ Nejradši hledá inspiraci mezi lidmi, třeba v hospodě, na ulici. Má k tomu dostatek příležitostí, denně se na něj obracejí lidé s dotazy, názory, postřehy. Rád si je vyslechne, sám sebe totiž považuje za průvodce pořadem, nikoli moderátora či profesionálního kuchaře. Emotivní introvert Láďa Hruška svou práci považuje za zábavu a koníčka. Rád překvapuje. I proto nedávno vydal knihu receptů a rad nazvanou Revoluce v grilování…

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Vláda posoudí změnu volebního zákona reagující na spor Drábové

Změnu volebního zákona, na jejímž základě by nově vysocí představitelé státních orgánů mohli být zároveň krajskými zastupiteli, dnes projedná vláda. Poslanecký návrh podporovaný ministrem vnitra Milanem Chovancem (ČSSD) vznikl na základě sporu jeho úřadu o mandát předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dany Drábové ve středočeském zastupitelstvu. Pře vznikla kvůli odlišnému znění volebního a služebního zákona, Drábová se funkce zastupitelky vzdala po slibu vrcholných politiků, že zákon změní.

Buďte rychlí na zemi i na vodě. K tomuto Lamborghini dostanete rychlostní člun

Tento výhodný balíček auta a člunu ladí jak rychlostí, tak stylem. U jednoho floridského prodejce se totiž objevilo Lamborghini, ke kterému dostanete i stejně šílený a rychlý člun. Nabídce však odpovídá i cenovka.