VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: Srazily se lodě lovců a ochránců velryb

Plavidlo Steve Irwin patřící organizaci Sea Shepherd (Mořský pastýř), která sdružuje odpůrce lovu velryb, se srazilo s japonskou velrybářskou lodí Yushin Maru 2. Stalo se to na moři poblíž Antarktidy.

6.2.2009 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Loď Steve Irwin (vpředu) se srazila se zádí velrybářského plavidla Yushin Maru 2.

Loď Steve Irwin (vpředu) se srazila se zádí velrybářského plavidla Yushin Maru 2.Foto: REUTERS

Japonci označili kolizi za „neodpustitelný akt násilí“. Aktivisté označili srážku za „nevyhnutelnou“.

Poškození utrpělo lodní zábradlí, avšak nikdo nebyl zraněn.

Radikální skupina na ochranu velryb pronásleduje japonské velrybáře od loňského prosince. Jejich konfrontace zesílily v posledních dnech.

Paul Watson, kapitán lodi Steve Irwin, uvedl, že jeho posádka se snažila zabránit naložení zabité velryby, vlečené harpunářským člunem na velrybářskou zpracovatelskou loď Nisshin Maru.

„Blokovali jsme trasu Yushin Maru 2, když plavidlo Yushin Maru 1 vyrazilo obloukem a snažilo se nám zahradit cestu,“ uvedl kapitán Watson.

„Nemohl jsem obrátit vpravo, poněvadž bych se srazil s Yushin Maru 1. Pokusil jsem se odtáhnout, avšak pohyb plavidla Yushin Maru 2 způsobil, že srážka byla nevyhnutelná,“ zdůraznil v prohlášení kapitán Watson.

„Byl to projev násilí a to je neodpustitelné,“ ohodnotil srážku na moři Shigeki Takaya z japonského ministerstva rybolovu.

Japonské ministerstvo zahraničí v této souvislosti připomnělo, že plavidlo Steve Irwin je registrováno v Nizozemsku.

„Mnohokrát jsme žádali nizozemskou vládu, aby zabránila našemu obtěžování, avšak bezvýsledně,“ uvedlo japonské ministerstvo zahraničí.

Lítý boj v Antarktidě

Boj o velryby se v oceánu u Antarktidy stává v posledních dnech stále lítější.

V pátek uvedli dva z aktivistů, že byli zraněni při bitce s japonskými velrybáři. Ti naopak tvrdí, že pouze použili vodní dělo k vlastní obraně.

Japonci si stěžují, že ze lodi aktivistů na ně byly házeny lahve se smrdutou kyselinou máselnou.

Kapitán Watson uvedl, že odpovědí Japonců byly proudy vody na jeho posádku, kusy železa a příšerný jekot z vojenské hlukové zbraně, která může způsobit ohluchnutí a zvracení.

Autor: Michal Olbrich

6.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies