Antikoncepce pro muže? Do několika let, slibují vědci z USA

Londýn - Skupina amerických výzkumníků je přesvědčena, že bude s to v příštích letech nabídnout antikoncepční pilulky pro muže. Vědci to sdělili ve zprávě, kterou zveřejnil americký vědecký časopis Cell, uvedla dnes na svých internetových stránkách britská zpravodajská stanice BBC.

17.8.2012 5

Hormonální antikoncepce. Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Vědci při výzkumu na myších objevili látku, která by měla být s to dočasně zastavit u mužů produkci spermií, kterými oplodňují ženské vajíčko, aniž by se u nich narušila tvorba mužských hormonů. Po vysazení látky se u myší vrátila plodnost do tří až šesti měsíců a nebyly zjištěny žádné vedlejší účinky.

„Myslíme si, že naše objevy lze zcela převézt a uplatnit u mužů, čímž se nabídne novátorská a účinná forma mužské antikoncepce. Látka vede rychle k vratnému snížení počtu a mobility spermií, což má zásadní dopad na plodnost," řekl k výzkumu James Bradner z lékařského ústavu v Bostonu.

V uplatnění nové látky nazvané JQ1 u lidí věří i odbornice na mužskou neplodnost Moira O´Bryanová. Podle ní může mít zpráva zásadní vědecký i sociální dopad.

17.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
Premiér Bohuslav Sobotka oznámil 2. května v Praze rozhodnutí podat demisi své vlády.

Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Prezident Milos Zeman jmenoval 24. května na Pražském hradě Ivana Pilného ministrem financí.

Ve vládě skončil Andrej Babiš, Pilný dokončí jeho misi

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

Policie z Manchesteru: útočník nejednal sám, jde o síť, kterou rozplétáme

Britští vyšetřovatelé se snaží zmapovat poslední pohyb sebevražedného atentátníka Salmana Abediho. Podle nich byl součástí širší teroristické sítě.

Dva sebevražední atentátníci zabili tři policisty v Jakartě

Ve východní části hlavního města Indonésie Jakarta se ve středu večer odpálili v blízkosti autobusové zastávky dva sebevražední atentátníci. Výbuchy zabily tři indonéské policisty a zranily dalších deset lidí. Uvedla to agentura Reuters.

Trump chce snížit příspěvek OSN, ta varuje, že nedokáže pokračovat v práci

Pokud americký prezident Donald Trump skutečně sníží finanční prostředky, které Spojené státy poskytují Organizaci spojených národů, nebude tato organizace schopna pokračovat v práci. Uvedl to její mluvčí. OSN chce s Washingtonem jednat o možné finanční reformě.