VYBERTE SI REGION

Antikoncepce pro muže? Do několika let, slibují vědci z USA

Londýn - Skupina amerických výzkumníků je přesvědčena, že bude s to v příštích letech nabídnout antikoncepční pilulky pro muže. Vědci to sdělili ve zprávě, kterou zveřejnil americký vědecký časopis Cell, uvedla dnes na svých internetových stránkách britská zpravodajská stanice BBC.

17.8.2012 5

Hormonální antikoncepce. Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Vědci při výzkumu na myších objevili látku, která by měla být s to dočasně zastavit u mužů produkci spermií, kterými oplodňují ženské vajíčko, aniž by se u nich narušila tvorba mužských hormonů. Po vysazení látky se u myší vrátila plodnost do tří až šesti měsíců a nebyly zjištěny žádné vedlejší účinky.

„Myslíme si, že naše objevy lze zcela převézt a uplatnit u mužů, čímž se nabídne novátorská a účinná forma mužské antikoncepce. Látka vede rychle k vratnému snížení počtu a mobility spermií, což má zásadní dopad na plodnost," řekl k výzkumu James Bradner z lékařského ústavu v Bostonu.

V uplatnění nové látky nazvané JQ1 u lidí věří i odbornice na mužskou neplodnost Moira O´Bryanová. Podle ní může mít zpráva zásadní vědecký i sociální dopad.

17.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 5

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Německá vláda podle Bildu varuje před chemickým útokem

Německá vláda a Spolkový kriminální úřad (BKA) varují před možností útoku chemikáliemi. Uvedl to dnes deník Bild s odvoláním na zprávu spolkové vlády analyzující rizika v oblasti civilní ochrany.

Záchranáři našli v zavaleném hotelu další dvě těla

Řím - V troskách hotelu Rigopiano, který minulou středu po zemětřesení ve střední Itálii zavalila lavina, našli záchranáři další dvě těla. Podle agentury AFP jde o dvě ženy. Počet obětí tak vzrostl na 14, stále se pohřešuje ještě 15 lidí. Dnes se konají první pohřby obětí neštěstí.

Odsouzený politik Petr Wolf se už čtyři roky ukrývá před spravedlností

Policisté věří, že hledaný politik dříve či později udělá chybu. Postupem času může být méně obezřetný, své by mohl udělat i pocit nepolapitelnosti.