VYBERTE SI REGION

Astronomové zachytili hvězdu "požírající" planetu

Londýn – Astronomové našli případ planety, kterou „sežrala" její hvězda. Díky tomu vědci získají nové poznatky o osudu, který za miliardy let může postihnout i Zemi. Píše o tom na svých webových stránkách britská zpravodajská stanice BBC s odvoláním na studii otištěnou v listu Astrophysical Journal Letters.

23.8.2012

Ilustrační fotoFoto: REUTERS

Tým astronomů z USA, Španělska a Polska odhalil „podpis" planety, kterou pohltilo její slunce, a to tím, že zkoumal chemické složení hvězdy. Navíc se experti také domnívají, že jedna planeta, která v oblasti ještě přežívá, se nachází na tak neobvyklé orbitální dráze, kterou zřejmě vyvolala destrukce v jejím sousedství.

Na objev astronomové přišli pomocí texaského teleskopu Hobby Eberly během studia hvězdy označované BD+48 740, která je řazena mezi takzvané červené obry. Rostoucí teploty poblíž jádra tohoto typu hvězd způsobují, že se tyto hvězdy rozšiřují. To může vést k zániku planet.

„Podobný osud může čekat i vnitřní planety v našem slunečním systému, až se Slunce změní v červeného obra," řekl jeden ze spoluautorů studie Alexander Wolszczan z Pensylvánské státní univerzity v USA. Stát by se tak podle něj mohlo až někdy za pět miliard let.

23.8.2012 VSTUP DO DISKUSE

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.