Trump Collection, módní značku dcery realitního magnáta, bojkotuje čím dál více žen. Některé z nich vyzývají velké obchodní řetězce, jako například Bloomingdale's, Nordstrom a Macy's, aby její kolekci oblečení, šperků a módních doplňků neprodávaly.

"Pokud by Ivanka přestala podporovat kampaň svého otce, tak bych její značku nebojkotovala, " řekla listu The Guardian Shannon Coulterová, která začátkem října apelovala na Američany, aby si věci od Trump Collection nekupovali. "Něco se pro mě změnilo, když unikla ta videonahrávka," vysvětlila.

Trumpová, která je dcerou Donalda Trumpa a jeho první manželky Ivany, rozené Zelníčkové, označila nahrané komentáře svého otce za urážlivé a nevhodné. Narážky odpůrců, které se o ní vyjadřovaly jako o hybné síle Trumpovy kampaně, odmítá. Naopak podle Trumpa byly výroky pouhou klukovinou.

Trumpovy obchodní partneři utrpěli od začátku volební kampaně nemalé ztráty, ale podnik jeho dcery nadále roste, uvedl v analýze magazín Forbes. Roční příjem Trump Collection v roce 2015 přesáhl 100 milionů dolarů (téměř dvě a půl miliardy korun). Minulý týden Trumpová naznačila, že zprávy o klesajících příjmech jejích podniků jsou nepravdivé.

Coulterová věří, že mnoho žen Trumpové podporu kampaně kontroverzního kandidáta odpouští, protože se jedná o jejího otce a v takovém případě je těžké být objektivní. Situace se však podle ní změnila po zveřejnění osudné nahrávky. Ženám prý vadí, že Trumpová, která do své značky zakomponovala feministické motivy, otevřeně podporuje několikanásobného sexuálního útočníka.

Výzvu k bojkotu na internetu podpořilo přes 50.000 lidí. Jsou mezi nimi i známé osobnosti, jako například herečka Laura Silvermanová. Většina módních řetězců se k výzvě Coulterové nevyjádřila. Nordstrom však listu The Guardian řekl, že nemá v plánu kolekci Trumpové stáhnout z nabídky.