Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující byli mrtví ještě před pádem do moře

Rio de Janeiro /AKTUALIZOVÁNO/ – Zemřeli ještě před tím, než se letadlo zřítilo do moře. Takový je oficiální závěr z prvních pitev těl cestujících, kteří zemřeli na palubě Airbusu 447 společnosti AirFrance.

14.6.2009
SDÍLEJ:

Letoun Airbus A330–200. Podobný stroj zmizel 1. června nad AtlantikemFoto: Reuters

Dosud totiž nebylo jasné, jakým způsobem 216 cestujících a 12 členů posádky zemřelo. Informaci o výsledcích pitvy přinesl server tn.cz.

Smrt pasažérů ještě v průběhu letu nahrává teorii, podle které se letoun rozpůlil ve vzduchu. Podle toho je velmi pravděpodobné, že nedošlo k výbuchu.

Těla totiž nenesla žádné známky popálení nebo deformace, které by výbuch mohl způsobit, ale zato mají četné zlomeniny. Navíc v plicích obětí nebyla voda, což svědčí o tom, že se neutopily.

Tezi, že letadlo bylo vážně poškozeno před dopadem do moře, podporuje fakt, že těla pasažérů byla roztroušena do vzdálenosti až 85 kilometrů.

Všechna dosud nalezená těla (zatím jen několik desítek z celkového počtu 228) byla navíc nahá. Oblečení totiž podle všeho strhal z lidí vítr.

Vyzvednuté trosky letadla také nejsou ohořelé, což rovněž svědčí proti explozi jako důvodu pádu stroje, uvedla DPA.

Pátrání po černé skříňce

Takzvané černé skříňky, které by o tragédii napověděly více, se zatím lokalizovat nepodařilo. „Je to dlouhé pátrání, neměli bychom se pouštět do předčasných spekulací,“ vyzval šéf konsorcia EADS, které je mateřskou společností Airbusu, Louis Gallois.

Lokalizovat černé skříňky se pokouší francouzská jaderná ponorka. Na místo má dorazit také americká technika schopná skříňky najít podle signálů, které má palubní zařízení vydávat 30 dní.

Úřady v týdnu odmítly, že by neštěstí bylo dílem teroristů. Několik stop spíše naznačuje, že stroj zradily systémové závady.

Agentura AP dnes uvedla, že letoun před nehodou vyslal sérii automatických vzkazů, mezi kterými byla i zpráva o problému v mechanismu, jenž pomáhá s ovládáním řízení. To by zřejmě potvrdilo spekulace o selhání sond, které posádce signalizují rychlost a další důležité parametry pro bezpečný let.

V pátek bylo rozhodnuto, že pátrání po obětech a troskách letadla bude pokračovat nejméně do 25. června. Hledání však ztěžuje horšící se počasí a počínaje pondělkem se bude každé dva dny znovu rozhodovat o zastavení akce. Nepodaří-li se pátracím četám nalézt černé skříňky, příčina havárie možná nebude nikdy objasněna, dodává AP.

Deník Le Parisien anpsal, že pozůstalí obětí už prý dostali první splátky odškodnění. „To ovšem neznamená, že už byla stanovena výše zbylých plateb,“ řekl listu mluvčí Air-France.

14.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vězeňský volební autobus Pirátů
2 3

Piráti podobiznu Nečasové ze svého "vězeňského autobusu" neodstraní

Andrej Babiš.
AKTUALIZOVÁNO
14

Kauza Čapí hnízdo: Babiš i Faltýnek se mohou podívat do žádosti o své vydání

Volkswagen potvrdil výrobu nástupce legendární T2, bude elektrický

Německý výrobce automobilů Volkswagen potvrdil, že začne vyrábět nového elektrického nástupce oblíbeného mikrobusu T2, který se proslavil v 60. letech. Prodej má být zahájen v roce 2022. Informoval o tom server BBC.

K bazénu v Chomutově přišly oblečené muslimky. Plavce to rozhořčilo

/ANKETA/ Ženy neměly burkiny, což jsou speciální plavky, ale dlouhé černé hábity.

AKTUALIZOVÁNO

Odkoupíme vepřín v Letech, schválila vláda

Česko odkoupí vepřín v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého protektorátního koncentračního tábora pro Romy. Vláda dnes krok schválila. Cenu, na níž se shodla s majiteli, odtajní po uzavření kupní smlouvy, řekl po jednání novinářům ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Autobusovou dopravu v Praze čekají změny. Odstartují už na začátku září

Na začátku září musejí cestující počítat se změnami v provozu pražské integrované dopravy (PID). Část autobusových linek bude zrušena, jiné pojedou po nové trase a změní se i příjezdy a odjezdy. Asi dvacítka školních spojů bude přečíslována. Trvalé změny pak začnou platit od 3. září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení