Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolik hodin spánku potřebují slavní? Politici spí déle než manažeři

Řím – Ať už jde o slavné či méně slavné osobnosti, délka jejich spánku se mění v závislosti na tom, v jaké oblasti působí. Kromě výjimečných případů spí politici a ti, kdo pracují v médiích a v public relations, v průměru více než ti, kdo řídí firmy nebo vysoké finance. Píše o tom italský deník Corriere della Sera.

5.5.2015 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Nad průměrem prospaných hodin jsou vynálezci a technici, i když například Nikola Tesla, vynálezce a konstruktér elektrických strojů, prý spal denně jen dvě hodiny.

Američan Donald Trump, který patří ke skupině magnátů zabývajících se financemi, tvrdí, že v noci spí tři až čtyři hodiny. Ve své kategorii je však výjimkou.

Leonardo da Vinci si pouze vždy na chvíli zdřímnul. Winston Churchill spal čtyři hodiny denně, americký prezident Barack Obama spí šest hodin denně a Bill Gates sedm hodin. Podle různých studií, které se zabývají optimálním počtem hodin spánku, je však ideální spát denně sedm až devět hodin.

Vynálezce žárovky Thomas Alva Edison (1847–1931) spal v noci čtyři až pět hodin. Také pro vynálezce prvního použitelného telefonu Alexandera Grahama Bella (1847–1922) byl spánek jakousi ne zrovna nezbytnou potřebou: denně naspal čtyři až šest hodin.

Politici obecně spí více: někteří prohlašují, že v noci naspí devět i více hodin. Avšak Obama věnuje spánku jen šest hodin a „železné lady" Margaret Thatcherové stačily čtyři hodiny, aby se opět mohla pustit do práce. Také bývalý italský premiér Silvio Berlusconi nepotřebuje k odpočinku více než dvě až čtyři hodiny denně.

Krátké zdřímnutí

Někteří velcí vynálezci neměli na spaní zkrátka čas: Leonardo da Vinci (1452–1519) si například každé čtyři hodiny na 20 až 30 minut zdřímnul, aby si odpočinul a mohl dlouho do noci pracovat.

Dvoufázovou metodu spánku používal britský premiér Winston Churchill: čtyři a půl hodiny spal v noci a pak si ještě po obědě dopřál pořádnou siestu, která trvala i hodinu a půl.

Kromě techniky krátkých zdřímnutí, kterou praktikoval Leonardo da Vinci, a spánku po obědě, jemuž holdoval Winston Churchill, jsou ještě nejméně další dvě metody, jak si dostatečně odpočinout. Je to takzvaný polyfázový spánek Dymaxion, kdy se spí jen 30 minut, ale vždy po šesti hodinách, a Everymanova metoda, kdy se spí až tři hodiny v celku a během dne si člověk dopřeje tři dvacetiminutová zdřímnutí.

Spánek je však zásadní pro dobré fungování mozku. Jeho nedostatek má známé následky, mezi něž patří pokles pozornosti, zmatenost a citová nestabilita. V životě to vede například k chybování lékařů, automobilovým nehodám a asociálnímu chování.

Autor: ČTK

5.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení